UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

czwartek, 29 października 2015

Ogrody Kapiasów w Goczałkowicach-Zdroju 2

Co prawda jestem w Kołobrzegu w sanatorium, ale dziś chciałbym powrócić na chwilę do moich wakacyjnych wojaży.

Ostatnio przedstawiłem Państwu fotorelację z mojej wycieczki po Ogrodach pokazowych Kapias w Goczałkowicach-Zdroju. Dziś chciałbym zaprosić Was do obejrzenia galerii zdjęć liściastych roślin zimozielonych rosnących w tym wyjątkowym miejscu. Jest ich tu naprawdę dużo! Na każdym kroku, i to zarówno w starych jak i nowych ogrodach, napotkać można przepiękne okazy moich ulubionych krzewów i pnączy. Co chwila jakaś roślina wzbudzała mój zachwyt... i delikatną nutkę zazdrości. A to dlatego, że ciekaw jestem kiedy moje okazy będą tak dorodne!

Zapraszam do obejrzenia zdjęć!

W starych ogrodach rośnie przepiękny ostrokrzew kolczasty. To najprawdopodobniej odmiana Argentea Marginata.


Są tu również wspaniałe pierisy.


Oraz przepiękna laurowiśnia wschodnia. 


W nowych ogrodach nie brakuje trzmielin pnących.


Zachwycił mnie tutejszy głogownik Red Robin. 


Pierisy japońskie są tu wyjątkowo pięknie rozrośnięte. 


Podobnie zresztą kalmie. One też są gęste i dorodne!


Spotkamy tu laurowiśnie...


oraz wspaniałe odmiany bluszczy.


Na skarpach pięknie prezentuje się barwinek większy Variegata. 


Ogrody pokazowe Kapias czynne są przez cały rok. Warto tu zajrzeć żeby nacieszyć oczy wspaniałą roślinnością! Szczegóły dotyczące dojazdu czy godzin otwarcia znajdziecie Państwo na stronie internetowej http://www.kapias.pl/

2 komentarze:

  1. Powtarzam się. Uwielbiam Ogrody Kapiasów.
    Teraz kiedy świeci słońce muszą tam być piękne przebarwienia.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, chętnie bym je teraz zobaczył :) Jestem jednak w drugim końcu Polski :) Pozdrowienia Lusiu!

      Usuń