UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

wtorek, 27 października 2015

Ogródy Kapiasów w Goczałkowicach-Zdroju 1

W ostatni weekend odwiedziłem Ogrody Tematyczne Hortulus. Rośliny w jesiennej scenerii wyglądały cudownie. Pierwsza relacja z mojej wycieczki jest już na blogu. Dla odmiany, dziś pokażę Państwu zdjęcia z innych ogrodów pokazowych. Zapraszam do lektury!

Moje tegoroczne krótkie letnie wakacje spędziłem na południu Polski. Zwiedziłem Górny Śląsk, Cieszyn oraz Bielsko-Białą. W drodze powrotnej do domu odwiedziłem jeszcze dwa bardzo ciekawe miejsca. Pierwsze z nich opiszę dzisiaj. To ogród pokazowy Państwa Kapiasów w Goczałkowicach-Zdroju. Drugie miejsce to Ogród Śląski, któremu poświęcę oddzielny post. 

U Kapiasów byłem już dwa lata temu. Urzekły mnie wtedy tamtejsze ogrody. Przypomnę tylko, że obok starego, mniejszego funkcjonuje tam nowy, bardzo rozległy i przepięknie urządzony ogród. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Pięknie urządzone kwartały ogrodu, cudne alejki, romantyczne zakątki, a przede wszystkim tysiące gatunków różnych roślin. Tak w olbrzymim skrócie można opisać to miejsce. 

Zapraszam na foto spacer po Ogrodach pokazowych Kapiasów. Wkrótce w osobnym poście opiszę rosnące tu liściaste rośliny zimozielone!


Oczywiście jak w prawie każdym ogrodzie również tu znajdziecie Państwo przepiękne kwiaty. Mnie szczególnie urzekły tutejsze róże i powojniki.


W ogrodach są dwa wrzosowiska. Jedno niedaleko wejścia, a drugie w dalszej części ogrodu.


Oczy zwiedzających często zwracają się na zakątek z przepięknymi trawami.


Oprócz bylin, kwiatów, krzewów czy pnączy w ogrodzie znajdziecie także wiele gatunków i odmian drzew. I to zarówno liściastych jak i iglastych.


Gorąco zapraszam do odwiedzania Ogrodów Pokazowych Kapias. Szczegóły odnośnie dojazdu czy godzin otwarcia ogrodów znajdziecie Państwo na stronie internetowej http://www.kapias.pl/

4 komentarze:

  1. Andrzeju, jak pewnie wiesz, uwielbiam Ogrody Państwa Kapiasów.
    Cudownie wygląda letnią porą. Nigdy nie byłam tam latem.
    Widzę, że to duży błąd.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Rzeczywiście latem jest tam cudownie! Serdeczności!

      Usuń
  2. Tyle sie naoglądałam i naczytałam o tych ogrodach, ale nigdy nie byłam, w ogóle nie byłam na tamtych terenach. Najważniejsze, że mamy cudowne, prywatne ogrody, godne porównania z angielskim ogrodami. Jest sie czym szczycic, prepięknie urządzony ogród.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu! Gorąco polecam odwiedziny u Kapiasów. A i okolica jest piękna! Bielsko-Biała, Cieszyn, Wisła, Żywiec, Pszczyna... Cudnie tam jest :) Serdeczności!

      Usuń