UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

poniedziałek, 6 maja 2013

Wiosna w ogrodzie - porzadki i przyrosty roślin

Ostatnio sporo pisałem o różnych pięknych miejscach, które miałem okazję zobaczyć w południowo - wschodniej Polsce. Dziś pora powrócić do mojego ogrodu. Wykorzystuję piękną pogodę i robię trochę porządków. Wszystko bardzo szybko rośnie, szczególnie szybko rosną jednak chwasty. Znalazłem wreszcie trochę czasu na opielenie kącika różanecznikowego. Tak wygląda po uporządkowaniu. Na pierwszym planie kwitnący pieris japoński. Po lewej stronie widać skimię japońską.


W tym roku na początku wiosny bardzo solidnie przyciąłem trzmieliny pnące. Dzięki temu wspaniale się rozrastają, a moje założenie zadarnienia skarp przy schodach tymi zimozielonymi krzewami wreszcie zaczyna przypominać to, co sobie wymarzyłem.


Zimą trochę się martwiłem o klon japoński. Podstawę krzewu zakopczykowałem korą sosnową. Korona i większość małego pnia pozostały oczywiście bez osłony. Okazuje się, że klonikowi nic się zimą nie stało i w tej chwili ma już młode, sliczne listki.


Dziś również udało mi się wysypać kamieniami powiększony ostatnio kącik azaliowo - różanecznikowy przy oczku wodnym. Z założenia są tam niskie różaneczniki i azalie japońskie. Część z nich już kwitnie. To te, które kupiłem podczas ostatniej wizyty w Opolu. Na pewno były wcześniej trzymane w szklarni i dzięki temu już na początku maja ozdobiły ogród swoimi pięknymi kolorami.


Już jutro zapraszam na kolejną fotorelację z ogrodu. Pokażę Państwu jak rozwijają się posadzone przeze mnie rośliny. Zapraszam do lektury!

2 komentarze:

  1. Wspaniale uporządkowany ogród. Pieris pięknie kwitnie a już wkrótce różaneczniki dołączą. Maj to najpiękniejszy miesiąc. Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewuniu! Bardzo dziękuję za miłe słowa! Życzę Ci cudownego dnia. Pozdrowienia i serdeczności!

      Usuń