UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

czwartek, 26 marca 2015

Wiosna w Zimozielonym ogrodzie 2

Wczoraj pokazałem Państwu zmiany jakie zachodzą w moim ogrodzie wczesną wiosną. Dziś zapraszam serdecznie do obejrzenia drugiej części zdjęć. Zaprezentuję Państwu pąki kwiatowe oraz pączki na liście, które pojawiły się na krzewach. 

Wczoraj była wspaniała, ciepła i słoneczna pogoda. Dziś niebo się zachmurzyło i co jakiś czas pada drobny deszczyk. Deszcz jest teraz bardzo potrzebny! W mojej okolicy jest dosyć sucho, a budzące się do życia rośliny oprócz słońca i ciepła potrzebują w chwili obecnej bardzo dużej dawki wilgoci.

Pomimo chmur temperatura w mojej okolicy doszła koło południa do +18 stopni C. Poniższa mapa pochodzi ze strony internetowej Wetterzentrale


Wczoraj korzystając z ładnej i słonecznej pogody zrobiłem zdjęcia roślinom, które powoli rozpoczynają wegetację.

Coraz większe pąki mają trzmieliny pnące. Poniżej odmiany Emerald Gaiety (po prawej) oraz Sunspot (po lewej stronie zdjęcia).


Małe listki pojawiają się też na trzmielinie Harlequin.


Wiciokrzew Henry'ego Copper Beauty jest zimozielonym pnączem. Ciepła zima sprawiła, że znacznie wcześniej niż zwykle zaczęły pokazywać się młode liście i wiosenne przyrosty.


Spore pąki, a w zasadzie listki ma clematis (powojnik) Josephine. Ta odmiana wspaniale kwitnie, a jej wielkie i egzotycznie wyglądające kwiaty zadziwią niejednego miłośnika roślin! Jak powojnik ten kwitł w moim ogrodzie w ubiegłym roku zobaczycie Państwo klikając TUTAJ


Skimia japońska zawiązuje pąki kwiatowe już jesienią. W swoich naturalnych warunkach bądź też w cieplejszym niż polski klimacie kwitnie już pod koniec stycznia lub w lutym. U nas dopiero szykuje się do otwarcia pąków.


Spore pąki na liście ma również głogownik Davidiana. Ten zimozielony krzew w ubiegłym roku miał ponad metrowej długości przyrosty!


Jeszcze dziś wieczorem zapraszam na mała niespodziankę związaną z moim oczkiem wodnym. 

A już w najbliższym czasie zaproszę Państwa do lektury kolejnego odcinka z serii "Klimat największych polskich miast i aglomeracji". Odwiedzimy również szkółkę roślin ozdobnych i owocowych w podwarszawskich Janczewicach, żeby przybliżyć Państwu ofertę będących w sprzedaży liściastych roślin zimozielonych.

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

2 komentarze:

  1. Wszędzie pąki, pączki i pączusie - czyż to nie cudowne? U nas dziś pada!!! Mam tylko nadzieję, że nie będzie lało cały weekend.
    Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewuniu! Bardzo dziękuję za przepiękną karteczkę Wielkanocną! Właśnie Pan listonosz przyniósł :) Ja wysyłałem dopiero wczoraj, ale niestety kartki są kupne, nie potrafię zrobić sam takich ładnych jak Ty :( U nas od rana słońce, za to padało wczoraj. Żeby było śmiesznie, to przed południem podlewałem krzewy :) W ogrodzie mam jednak bardzo sucho i teraz żadna większa dawka wody nie zaszkodzi roślinkom :) Pozdrowienia Ewuniu, miłego weekendu!

      Usuń