UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

niedziela, 17 czerwca 2012

Nowe rośliny w ogrodzie 4

Moja pasja, jaką jest ogrodnictwo, w szczególności zaś zimozielone rośliny liściaste cały czas się rozwija. W ogrodzie pojawiły się nowe roślinki, które mają upiększyć zakątki, w których je posadziłem. Wszystkie one są zimozielone. Mam słabość do takich roślin. Czas na ich prezentację.

Posadziłem dziś nowe trzmieliny Fortune'a Sunspot (Euonymus fortunei Sunspot). Jest to zimozielona krzewinka, która jako soliter dorasta do ok. 60 cm wysokości. Może służyć jako roślina okrywowa, ale również jako pnącze. Trzmielina to po napotkaniu odpowiedniej podpory (płot, ściana, drzewo, itp.) zaczyna się na  ią wspinać. Podobnie jak bluszcz czepia się podpór za pomocą korzeni przybyszowych. Liście tej trzmieliny są dosyć grube, lekko skórzaste, w kolorze ciemnej zieleni z zółtą plamką w środku liścia.

Pierwsza z nich rośnie przy dębie niedaleko wejścia do ogrodu.


Trzmieliny preferują miejsca półcieniste, ale tolerują również pełne nasłonecznienie, chociaż wczesną wiosną mogą w tych miejscach lekko przemarzać i gubić liście. Gleba powinna być dosyć żyzna i lekko wilgotna. Druga z zakupionych przeze mnie trzmielin rośnie od dzisiaj przy klonie. Mam nadzieję, że obie rośliny w kolejnych latach będą rosnąć, pnąc się po drzewach , przy których je posadziłem. Proszę się nie obawiać, korzenie przybyszowe nie wrastają w korę drzew. Rośliny te nie wykorzystują drzew jako żywicieli.


W moim ogrodzie pojawił się również nowe bukszpany. Jest to odmiana Variegata (Buxus sempervirens Variegata). To zimozielony krzew, który w sprzyjających warunkach może dorastać nawet do 3 metrów wysokości. Jego liście są drobne, skórzaste, wiecznie zielone. Młode listki są żółte, starsze natomiast są zielone w żółte plamki. W miejscach słonecznych liście ładniej się wybarwiają. Krzew ten toleruje również miejsca półcieniste. Ta odmiana bukszpanu jest dosyć wrażliwa na niskie temperatury, dlatego zalecane jest okrywanie roślin zimą.


Ostatnią posadzoną dziś rośliną jest bluszcz pospolity (Hedera helix). Rośnie on przy sośnie koło ogrodzenia. Moim celem jest aby oplótł całe drzewo zimozieloną otoczką. Więcej o tym bluszczu mogą Państwo przeczytać w poście poświęconym tylko i wyłącznie tym roślinom.


A jeszcze więcej informacji o wszystkich krzewach już wkrótce na mojej stronie internetowej. Serdecznie zapraszam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz