UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

czwartek, 21 czerwca 2012

Grill

Ogród poza tym, że cieszy nasze oczy swoim wyglądem powinien również dawać możliwość jego użytkowania. Drzewa, trawnik, krzewy, oczko wodne i kwiaty upiększają mój ogród. Dzięki temu lubię spędzać w nim czas. Jednakże w ogrodzie nie może zabraknąć miejsca do relaksu. Z racji mojego umiłowania do jedzenia nie mogło też zabraknąć miejsca do grillowania i spożywania przygotowanych pyszności.

O altance już kilka razy pisałem. Najwięcej informacji, dotyczących również kwestii prawnych dotyczących budowy altanki znajdziecie Państwo w poście pt. "Altanka" z 21 maja 2012 roku. Zapraszam do lektury!

Altance towarzyszy grill kamienno-betonowy, który pojawił się w moim ogrodzie w 2010 roku. Od razu go pokochałem. W tym roku grillowanie rozpocząłem już 18 marca. Pogoda była piękna, a temperatura pozwoliła na spędzenie czasu w ogrodzie. Opis i zdjęcia z tej pierwszej tegorocznej ogrodowej uczty znajdziecie Państwo w poście z dnia 18 marca br. pt. "Grill - sezon otwarty".

Grill podobnie jak inne tzw. meble małej architektury ogrodowej wymaga zadbania. Warunki atmosferyczne robią swoje. Już w ubiegłym roku na jesieni z górnej części grilla zaczęła schodzić farba. Dlatego też musiałem go odnowić.


Kolejnym krokiem będzie czyszczenie rusztu i paleniska.


Grill w moim ogrodzie jest ustawiony frontem do strony zachodniej, a to dlatego, że w mojej okolicy przez większą część roku wiatry wieją właśnie z tego kierunku. Dzięki temu węgiel czy brykiet lepiej się pali, a dym nie leci do altanki tylko w drugą stronę. Zaletami grilla kamienno-betonowego są: duży ruszt (można położyć dużo jedzenia), estetyczny wygląd, komin, który powoduje, że dym nie rozchodzi się dookoła grilla. Wadą jest konieczność samodzielnego montażu oraz koszt zakupu, chociaż mój grill kosztował z jednym z marketów budowlanych niecałe 700 PLN. 

Ważne jest również to, że potrawy z takiego grilla nie przypalają się tak jak w grillach z pokrywą. jest on bardzo stabilny. Dobranie kolorów farby oraz naturalny wygląd kamienia nadają temu miejscu dużo estetyki i piękna.

Poniżej zdjęcie altanki i grilla zrobione z balkonu.


Proszę zwrócić uwagę na kolorystykę altanki i grilla. Dominują brązy, które bardzo ładnie komponują się z kolorem drzew i kory sosnowej. Kamienna podstawa grilla świetnie pasuje do granitowej kostki, z której zrobiony jest chodnik. Czerwona "czapeczka" grilla nadaje mu lekko wyzywający charakter. Za grillem znajduje się kratka, przy której posadziłem bluszcz pospolity (Hedera helix). Założeniem jest aby obrósł on całą kratkę tworząc ściankę delikatnie zasłaniającą to miejsce od strony ulicy.

7 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podobają tego typu grille. A jeszcze w zestawie altanka - to świetne miejsce i czas na spędzenie pogodnych i wolnych dni ze znajomymi lub z rodziną. Postawiłem taką altankę w tamtym roku teraz mam w planach wykonać samemu taki grill, chociaż nie wiem czy nie będę korzystał z usług odpowiedniej firmy, która stawia takie kominki/grille ogrodowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Panie Łukaszu! Bardzo dziękuję za miły komentarz. Jeśli jest Pan z okolic Warszawy (zachodnia strona Wisły) moja firma chętnie pomoże w budowie grilla. Jeśli ma Pan miejsce to można pomyśleć o połączeniu grilla z wędzarnią. Zapraszam na moją stronę internetową www.zimozielonyogrod.pl gdzie w zakładce Portfolio znajdzie Pan informacje o naszych usługach. Pozdrawiam serdecznie. Andrzej Zawadzki.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z całą pewnością kiedy mamy takie miejsce to ja muszę przyznać, że warto jest również mieć dobre meble ogrodowe do niego. Jestem również przekonana, że właśnie meble ogrodowe z https://ogrodolandia.pl/ są zdecydowanie najlepszym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli planujecie wykonać grill z prawdziwego znaczenia, to zajrzyjcie na stronę internetową https://braciatokarscy.com/pl/. Znajdziecie tam bogatą ofertę na asortyment grillowy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Grillowane jedzenie daje wyjątkowy smak i aromat, który jest trudny do osiągnięcia w inny sposób.

    OdpowiedzUsuń