UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

sobota, 7 lipca 2012

Oczko wodne latem

Wielokrotnie już pisałem w różnych postach o oczku wodnym. Podobnie jak rośliny, trawnik, czy ogólnie cały ogród również oczko wodne zmienia się razem z przemijającymi miesiącami i porami roku. Czy ktoś pamięta zdjęcia oczka ze stycznia? Pewnie nie... a wyglądało ono tak...


Mimo upałów jakoś nie tęsknię za zimą i za śniegiem i mrozem. Oczko żyje cały czas. Teraz rozwijają się w nim grzybienie. Wieczorami rechoczą żaby. Widziałem nawet jaszczurkę, która wygrzewała się w słońcu na kamieniach. W maju miałem gości na oczku - przyleciały kaczki krzyżówki. Bardzo się z tego ucieszyłem, podobało mi się jak nurkują i chlapią się wodą. Czar jednak prysł kiedy po ich odlocie zauważyłem brak większości rybek, nurkowały nie na pokaz ale po jedzenie... No cóż, takie życie, a w zasadzie taki łańcuch pokarmowy.

W oczku mieszka też jedna szczeżuja, czyli małża, ale nie widać jej bo swoje "muszlane" życie spędza na dnie zbiornika.


Pojawia się coraz więcej liści grzybieni. Czekam z niecierpliwością kiedy pojawią się pąki kwiatowe i same kwiaty. Rybki mają pod liśćmi schronienie przed słońcem i przed rybkożercami. Niestety oprócz kaczek również inne zwierzęta zrobiły sobie z mojego oczka wodnego stołówkę. Wieczorami przylatują sowy, odwiedza mnie też kot, całkiem ładny, rybki muszą mu służyć. A w ciągu dnia wrony polują na ryby, niestety dosyć często skutecznie.


Latem bardzo ważne jest napowietrzanie wody oraz jej oczyszczanie. Dlatego idealnym rozwiązaniem jest filtr z pompą fontannową. Pozwala to utrzymać równowagę biologiczną w oczku. Zapobiega też nadmiernemu rozrastaniu glonów. Należy jednak uważać, żeby nie włączać fontanny wtedy gdy jest bardzo ciepło, gdyż wtedy oprócz napowietrzenia będziemy też nagrzewać wodę. Podobnie zimą, kiedy oczko nie jest zamarznięte napowietrzmy je tylko wtedy gdy temperatura jest naprawdę wysoka (jak na zimę). W przeciwnym wypadku będziemy wodę ochładzać (szczególnie w głębszych rejonach oczka gdzie zimują ryby).

Dobrze jest również co jakiś czas uzupełnić parującą wodę z oczka. Dzięki temu podczas upałów ochłodzimy trochę wodę w oczku i ją odświeżymy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz