UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

wtorek, 3 lipca 2012

Bluszcz kolchidzki 2 - Hedera Colchica 2

Niecały miesiąc temu, 13 czerwca opublikowałem post opisujący bluszcz kolchidzki (Hedera Colchica). Tak jak wspominałem wcześniej bluszcz ten (odmiana podstawowa) rośnie w moim ogrodzie. Ponadto miałem też odmiany Sulphur Heart oraz Dentata Variegata.

Tak wyglądały te bluszcze, kiedy rosły posadzone przy drewnianej kratownicy. Po prawej stronie Dentata Variegata, a po lewej Sulphur Heart. Zdjęcie zrobiłem 23 stycznia tego roku.


Myślałem, że to tegoroczna zima je zniszczyła, i tak po części było. Rozmawiałem kilka dni temu ze znajomym ogrodnikiem. Powiedział mi, że oczywiście to zima była przyczyną śmierci tych pięknych bluszczy. Ale co ciekawe, nie tyle niskie temperatury, co susza zimowa. Po tej rozmowie uświadomiłem sobie, że przecież obok bluszczy rosły trzmieliny Fortunea, które również po zimie nadawały się do wyrzucenia. Przyczyną ich zniszczenia była zimowa susza. Podobnie było najprawdopodobniej w przypadku bluszczy! Rosły one przy dużych drzewach, które potrzebują dużo wody i korzeniami wyciągają ją z podłoża. Kiedy wyrywałem trzmieliny ich podłoże było jak popiół, tak samo wyglądało podłoże uschniętych bluszczy.

Co ciekawe, podstawowa odmiana Hedera Colchica przeżyła zimę w moim ogrodzie bez żadnych uszkodzeń. Ale ten bluszcz akurat rośnie w miejscu wilgotnym. Dodam tylko, że poprzednie dwie zimy, które były dłuższe i mroźniejsze wszystkie odmiany Hedera Colchica (w tym te kolorowe) przeżyły bez żadnych uszkodzeń. Miały pewnie więcej wilgoci. 

Tak wyglądała odmiana podstawowa tego pnącza w styczniu tego roku.


Będę więc dalej eksperymentował z tą odmianą bluszczu. W ogrodzie posadziłem już następny krzew odmiany Dentata Variegata. Teraz będę o niego bardziej dbał i pilnował, żeby przed zimą obficie podlać krzew oraz jego otoczenie. Zabezpieczę również glebę korą sosnową, co poprawi utrzymanie wilgotności podłoża oraz ochroni korzenie przed nadmiernym przemarzaniem.

Oto nowy krzew Hedera Colchica Dentata Variegata.


W tle rośnie mahonia. A w lewym dolnym rogu widać maleńki bluszcz palmowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz