UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

czwartek, 28 września 2017

Ogrodowa Mapa Polski - pomysł na wyjazdy 4

Wakacje już dawno za nami. Za chwilę studenci wracają do swoich uniwersytetów, akademii czy innych szkół wyższych. To niewiarygodne jak ten czas pędzi. Już koniec września i nadszedł czas na ostatni odcinek serii "Na zielonym szlaku". 


Pamiętajcie żeby przed wyjazdem zerknąć na Ogrodową Mapę Polski. Znajdziecie tutaj wiele ciekawych przyrodniczo miejsc. Jadąc przez Polskę sprawdźcie koniecznie gdzie można spotkać piękną zieleń. Ogrody botaniczne, arboreta, ogrody prywatne i parki to tylko część tego, co znajdziecie na https://omp.oop.org.pl/


Oczywiście część z Was ma te atrakcje na wyciągnięcie ręki i wcale nie potrzebuje urlopu żeby zwiedzić różne ładne miejsca. Tym bardziej zachęcam do korzystania z Mapy. Może jakiegoś miejsca jeszcze nie znacie?


Jak wiecie jestem redaktorem Mapy. Teraz możecie przeczytać o OMP także w Magnolii. W październikowym numerze znajdziecie czwartą i niestety ostatnią część cyklu, w którym Pan Andrzej Nowiński - Redaktor naczelny Ogrodowej Mapy Polski opisuje warte odwiedzenia miejsca. Tekst wzbogacają zdjęcia, niektóre mojego autorstwa.

Oprócz tego w Magnolii jak zawsze znajdziecie mnóstwo ciekawych artykułów i porad.

Dodam tylko, że mapa cały czas się rozwija i regularnie pojawiają się na niej nowe miejsca. Szczegóły znajdziecie TUTAJ


Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

9 komentarzy:

  1. Mimo że nie ma mnie na żadnej mapie, lubię jak ktoś co coś wie i zagląda. Fajne spotkania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, mojego ogrodu tez jeszcze nie ma na mapie. Ale chyba niedługo będzie. Póki co otwarty jest dla zwiedzających po uprzednim umówieniu telefonicznym. Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Barokowy park Branickich od dłuższego czasu jest w moich planach. Jakoś nie mogę zrealizować swojego marzenia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam w planach Białystok i okolice, ale chyba dopiero na wiosnę :-) Serdeczności!

      Usuń
  3. Ogrodowa mapa Polski to świetna inicjatywa! Jestem pełna uznania dla Twojej pracy. Czy dobrze zrozumiałam, że prywatny ogród może być umieszczony na tej mapie, a warunkiem jest otwarcie dla publiczności w pewnych terminach? Ile powinno być tych otwartych dni w roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prywatny ogród też może być na mapie. Warunkiem jest jednak jego dostępność w terminach dogodnych dla chętnych jego zwiedzenia. Ja praktycznie umawiam się z ludźmi na telefon :-) No i potem oprowadzam i opowiadam o roślinach itp :-) Pozdrowienia!

      Usuń
  4. Czyli "na mapie" przy Twoim ogrodzie jest numer telefonu z informacją, że trzeba się zapowiedzieć? Myślałam, że może wystarczy np. 3 weekendy w sezonie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :-) Mojego ogrodu nie ma jeszcze na mapie :-) Na razie tylko na blogu udostępniłem informację, ze mój ogród można zwiedzać :-) Na Mapie są ogrody otwarte w zasadzie przez cały czas lub w sezonie :-( Kurczę, nie mogę znaleźć nazwy tej odmiany różanecznika. Jeden z czerwonymi pąkami to Scarlet Wonder, ale ten ze zdjęcia to inna odmiana. Będę szukał dalej :-) Serdeczności :-)

      Usuń
    2. Wiem, wiem, wiem! Ten z czerwonymi pąkami ze zdjęcia z posta o pąkach to Gartendirektor Glocker :-) Różanecznik Williamsa :-) Znalazłem nazwę :-) Pozdrowienia!

      Usuń