UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

niedziela, 3 maja 2015

Pierwsze koszenie trawnika

Troszkę ponad dwa tygodnie temu po wielu perypetiach związanych z wertykulatorem udało mi się wreszcie wykonać wertykulację trawnika. Był to ostatni moment na ten ważny dla murawy zabieg. Wybrałem z darni mnóstwo mchu oraz uschniętych źdźbeł trawy. Dosiałem też trochę nasion traw. Po powrocie z Rzymu miałem sporo różnych spraw na głowie. Przedwczoraj było Święto Pracy, więc nie chciałem niepokoić sąsiadów warkotem kosiarki. Za to w sobotę 02 maja pogoda dopisała i popołudniu po raz pierwszy w tym roku skosiłem trawnik. 




Na trawniku wciąż jeszcze widać ślady po wertykulacji. Wkrótce powinna zacząć kiełkować dosiana nieco ponad dwa tygodnie temu trawa. A ta, która została skoszona będzie się rozrastać i zagęszczać.


 

W Święto Pracy posadziłem w ogrodzie kilka nowych roślin. Dziś pokażę Państwu te, które rosną w egzotycznym zakątku, po północnej stronie oczka. Pojawiła się tu nowa, tym razem różowa skalnica. To już trzecia w mojej kolekcji. Ma jeszcze mało kwiatków, ale mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni. Na poniższym zdjęciu widać ją w lewym górnym rogu fotografii, pomiędzy araukarią a bluszczem wyprostowanym (hedera erecta).


W ogrodzie wszystko zmienia się z godziny na godzinę. Różanecznik Gartendirektor Glocker otwiera kolejne pąki.


Podobnie zresztą zachowuję się różanecznik Progres.


Dookoła jest coraz bardziej zielono. Uwielbiam taką piękną wiosnę!


Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

3 komentarze:

  1. Andrzejku masz cudowny ogród. Niedawno tez przeprowadziłam wertykulacje trawnika i o mamuś ilez było tego mchu i suchej trawy. Mam nadzieje, że po tym zabiegu trawka będzie śliczna. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Andrzejku masz cudowny ogród. Niedawno tez przeprowadziłam wertykulacje trawnika i o mamuś ilez było tego mchu i suchej trawy. Mam nadzieje, że po tym zabiegu trawka będzie śliczna. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Haniu! Bardzo dziękuję za miłe słowa :) Twoja trawka na pewno będzie piękna! Daj jej tylko trochę czasu :) Wertykulacja jest dla trawnika zbawiennym zabiegiem :) Pozdrowienia, miłego tygodnia!

      Usuń