UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

sobota, 16 maja 2015

Kwitnienie różaneczników

W ogrodzie robi się coraz bardziej kolorowo. Kwitnie coraz więcej różaneczników. Kolorowy spektakl rozpoczął się już w połowie kwietnia. Najpierw zakwitł różanecznik Princess Anne, teraz swoje kwiaty rozwijają kolejne krzewy. Mam nadzieję, że spektakl ten potrwa jeszcze co najmniej kilkanaście dni. W poniedziałek wyjeżdżam do Toskanii na kilka dni i chciałbym po powrocie zobaczyć jeszcze kwiaty moich pięknych krzewów. W każdym razie póki co jest pięknie i mogę podziwiać wspaniałe kolory kwitnących właśnie różaneczników.

Ale zanim o nich, zapraszam do obejrzenia zdjęcia oczka wodnego! Teraz wygląda wyjątkowo dekoracyjnie.


A to już różanecznik Scintilation. Krzew rozwinął już wszystkie kwiaty!


Powoli przekwita różanecznik Progres.


Podobnie Gartendierktor Glocker. On też już zamyka swoje kwiaty! 


Za to do kwitnienia szykują się azalie japońskie.


 Oraz kolejne różaneczniki!


A to już jedna z moich ulubionych odmian - różanecznik katawbijski! Za chwilę będzie cały we wspaniałych kwiatach!


Mimo mojego pobytu we Włoszech blog nie zamilknie! Chociaż nie będę tak aktywny jak na co dzień. Będę dla Państwa publikować kolejne, mam nadzieję, że ciekawe posty dotyczące różnych ciekawostek ogrodniczych!

Serdecznie zapraszam do lektury!

6 komentarzy:

  1. Piekne te różaneczniki...czy azalia to druga ich nazwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jolu! Różaneczniki i azalie należą do tej samej grupy roślin, często błędnie (ale też zwyczajowo) nazywanych rododendronami. W Polsce przyjęło się na te zimozielone mówić rododondrony, a na te gubiące liście lub półzimozielone (Japońskie) azalie. Więcej informacji znajdziesz Jolciu na mojej stronie internetowej www.zimozielonyogrod.pl w zakładce Różaneczniki. Wszystko tam dokładnie opisuję, ale tu się nie zmieści taka ilość tekstu :) Serdecznie zapraszam :) I przepraszam za odsyłanie do strony :)

      Usuń
    2. Ja też bardzo często używam nazwy rododendrony.
      Ty oczywiście przez grzeczność nigdy nie zwracasz mi uwagi.
      Dziękuję dżentelmenie!
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
    3. Pozdrowionka z Trójmiasta!

      Usuń
  2. Ależ ja mam ogromne zaległości. Wybacz ale ostatnie dni miałam bardzo pracowite.
    U Ciebie jak zawsze jest zielono i kolorowo. W ogrodzie królują różaneczniki.
    Uwielbiam te dalekowschodnie rośliny. Są bardzo piękne.
    Miłej niedzieli:)*

    OdpowiedzUsuń