UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

piątek, 22 maja 2015

Ogród botaniczny w Zabrzu - rośliny zimozielone

Zwiedzając Toskanię chciałbym na chwilę powrócić do Ogrodu botanicznego w Zabrzu. Na łamach bloga zachwalałem już uroki tego miejsca. Dziś chciałbym przedstawić Państwu chociaż część rosnących tam liściastych roślin zimozielonych. Stali bywalcy bloga wiedzą, że to moja ulubiona grupa roślin. W Zabrzu też ich nie brakuje. 

Rosną tu bluszcze pospolite, które pięknie pną się po drzewach, a tam gdzie nie znajdują podpór płożą się zastępując trawniki w miejscach gdzie takowe nie chcą lub nie mogą rosnąć. Bluszcz dobrze znosi zacienienie, świetnie zarośnie też skarpy czy stare i brzydkie ściany budynków.


Innym liściastym krzewem zimozielony, który rośnie w zabrzańskim Ogrodzie botanicznym jest dosyć okazała kalina sztywnolistna. Krzewy te właśnie teraz kwitną.


Spacerując po ogrodzie natrafiłem na laurowiśnię wschodnią Otto Luyken.


Znalazłem tu też nieznaną mi wcześniej odmianę laurowiśni wschodniej tj. Magnoliifolia. Prawdopodobnie jest synonimem nazwy Latifolia.


Odnalazłem też try różne odmiany ostrokrzewów. Niestety nie były one w tym czasie zbyt dobrze wyeksponowane.





Widać, że krzewy te są jeszcze dosyć młode i zaczynają dopiero się rozrastać. Za jakiś czas na pewno będą wspaniałą ozdobą Ogrodu botanicznego w Zabrzu. Serdecznie zapraszam do odwiedzenie tego interesującego miejsca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz