UWAGA!

Idealnytrawnik.pl

niedziela, 7 września 2014

Wizyta przyjaciółki z Norwegii

Kończący się weekend upłynął mi pod znakiem miłego spotkania z dawno nie widzianą koleżanką z Norwegii! Ostatnio spotkaliśmy się w maju 2012 kiedy to odwiedziłem stolicę Norwegii - Oslo. Wczoraj przypomniałem Czytelnikom bloga kilka szczegółów z tego wspaniałego wyjazdu. Dziś zapraszam na krótki spacer po Warszawie. Wczoraj razem z Moną zwiedziliśmy kawałek naszej Stolicy!

To nasze selfie.

Naszą podróż rozpoczęliśmy na Placu Zamkowym.Prawa miejskie Warszawa otrzymała dopiero w 1323 roku. W 1413 została stolicą Mazowsza. W 1526 roku Mazowsze włączono do Korony Królestwa Polskiego, a od 1596 roku została stolica naszego kraju. Królowie rezydowali w Zamku Królewskim (poniżej).

Obecnie Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej urzęduje w Pałacu Prezydenckim na Krakowskim Przedmieściu.

Tą samą ulica przemaszerowały wczoraj formacje Kawalerii Polskiej. Ten piękny pokaz zorganizowano z okazji jej święta!

Obok Pałacu Prezydenckiego we wspaniałym budynku mieści się jeden z najdroższych warszawskich hoteli - Bristol.

Zwiedzaniu nie było końca! Tym bardziej, że pogoda wyjątkowo dopisała. W cieniu było 28 stopni! Niestety wszystko ma swój koniec. Dziś tuż przed wyjazdem na lotnisko pojechaliśmy do wspaniałej kawiarni Weranda (w Podkowie Leśnej) gdzie uraczyliśmy się pysznymi bezami. No i ustaliliśmy wstępnie nasze kolejne przyjacielskie spotkanie.

Do zobaczenia Mona w przyszłym roku!