UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

wtorek, 22 stycznia 2013

Planowanie zmian w ogrodzie


Wczoraj pisałem o czekających mnie na wiosnę zmianach w ogrodzie. Wspomniałem o przesadzeniu funkii. W zasadzie już wiem gdzie je posadzę. Problem będę miał z nowymi krzewami. Na pewno potrzebna będzie mała zmiana aranżacji trawnika i otoczenia oczka wodnego.

Tak jak pisałem wczoraj szperam cały czas w sieci i w książkach oraz albumach o ogrodach. W czasie tych poszukiwań natrafiłem na bardzo ciekawe forum dyskusyjne, gdzie znalazłem kilka ciekawych fotografii. Znalazłem tam również inspiracje dla siebie. Kiedyś próbowałem wyhodować z nasion magnolię Grandiflora. Jest to zimozielona odmiana magnolii. Jej ozdobą poza liśćmi utrzymującymi się na krzewie przez cały rok są pojawiające się w czerwcu olbrzymie białe kwiaty. ich średnica może dochodzić do nawet ponad 20 cm.

Pod tym adresem znajdą Państwo wspomniane przeze mnie forum: 

http://forum.nowiny24.pl/zimozielone-rosliny-lisciaste-t63425/ 

A to jest zdjęcie magnolii Grandiflora z ww. forum, zdjęcie udostępnił użytkownik "rze ".


 


Widziałem niejednokrotnie te magnolie we Francji czy w Belgii. Jeden krzew rośnie też w Ogrodzie Botanicznym we Wrocławiu, ale nie jest zbyt okazały. Z ww. forum dowiedziałem się, że są różne odmiany magnolii Grandiflora i że niektóre z nich można z powodzeniem uprawiać w Polsce. Należy do nich m.in. odmiana Edith Bogue. Na wiosnę na pewno kupię ten krzew i posadzę go w ogrodzie przy oczku wodnym. Magnolia grandiflora ma przepiękne liście oraz kwiaty.

A już wkrótce na blogu moje kolejne wiosenne plany. Zapraszam do lektury.

Zapraszam również na moją stronę internetową www.zimozielonyogrod.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz