UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

czwartek, 22 maja 2014

Ostrokrzewy w moim ogrodzie

Dzis wieczorem wracam z Barcelony do Polski. Zanim jednak to nastapi przedstawiam Panstwu kilka zdjec ostrokrzewow rosnacych w Zimozielonym ogrodzie.

Ostrokrzewy to największa ilościowo grupa liściastych roślin zimozielonych w moim ogrodzie. Kilkadziesiąt sztuk odmiany meserveae Blue Prince i Blue Princess rośnie jako żywopłot od wschodniej strony. Krzewy jakiś czas temu już przekwitły. Mają teraz mnóstwo młodych przyrostów.


 

Kolejny ostrokrzew to odmiana Argentea Marginata. Stare liście opadają, za to na ich miejsce pojawia się mnóstwo młodych.


Ten piękny okaz to Silver van Tol. Rośnie w formie piramidalnej i może osiągać nawet 3 metry wysokości. jest dosyć gęsty i na pewno będzie się pięknie prezentować w każdym ogrodzie.


A to moje odkrycie z ubiegłego roku.Ostrokrzew Myrtifolia ma bardzo ciekawe liście!


To również ubiegłoroczne odkrycie. Ilex Pedunculosa. Jest jeszcze malutki, ale potrafi osiągać nawet ponad 2 metry wysokości. ma zupełnie inne liście niż znane nam ostrokrzewy. Różne źródła podają, że wytrzymuje spadki temperatur nawet do -29 stopni C.


Na zakończenie jeszcze dwa tegoroczne nabytki, o których ostatnio już pisałem przedstawiając jak wyglądał ogród przed moim wyjazdem do Barcelony. To ostrokrzewy Heckenfee. 


 Na wszystkie Państwa pytania i komentarze odpiszę po powrocie do kraju!


10 komentarzy:

  1. Myrtifolia faktycznie interesująca:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jolu! Tak, to bardzo ciekawa odmiana! Pozdrowienia.

      Usuń
  2. Zgadzam się największe wrażenia na mnie robi Myryfolia ale inne też są bardzo urodziwe i zasługują na szersze rozpowszechnienie w ogrodach niż to miało miejsce do tej pory! Już czekam na relację z Barcelony :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Krzysiu. Masz w 100 procentach racje. Ludzie powinni sadzic znacznie wiecej ostrokrzewow. Jutro obejrzed dokladniej Twoje zdjecia cudacznej roslinki i dam Ci znac co to jest. Poki co jestem jeszczew Barcelonie ale powoli przygotowuje sie do opuszczenia hotelu i wyjazdu na lotnisko. Pozdrowienia.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Thank you very much indeed. I would like to invite you to visit my second blog which is in English. It is also dedicated to evergreen plants. Unfortunately I do not present there as much posts as here. But sometimes i post something new :) You can also use google translator to read all these posts written in Polish. I know that it's not the best tool but if you have any doubts or questions please do no hasitate to contact me :) Best regards.

      Usuń
  4. A ja za nimi nie przepadam...
    Są dla mnie za...ostre ;)
    Mam wrażenie, że są kapryśne...
    Pozdrawiam i szczęśliwego powrotu życzę...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dziękuję :) Wszystko cudownie się udało i jestem już w domku :) Pozdrowienia i serdeczności!

      Usuń
  5. Witam Cię serdecznie. Cały i zdrowy?Jak udała się wycieczka? Ja nie mam "ręki" do ostrokrzewów, a może to tylko zniechęcenie po nie udanych próbach. Mam tylko jednego. Twoje jak zwykle są wspaniałe. Uczę się na Twoich postach no i będę starać się. A może to kwestia uczucia do zimozielonych. Pozdrawiam Ciebie i innych mieszkańców Twojego domu i ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Stasiu! Miasto cudowne, a ja cały i zdrowy i lżejszy o 1,5 kg powróciłem do domu. Nogi mi od zwiedzania weszły chyba w szyję :) Ale było warto! Wspaniała architektura i piękna roślinność. Natomiast jedzenie masakryczne. Strasznie pogorszyło się w Hiszpanii. małe porcje, niesmaczne i strasznie drogie. Dobrze, że blisko był spory sklep spożywczy bo w pseudo restauracjach można by wydać majątek i wcale się nie najeść. Kocham te moje zimozielone :) Pozdrawiam Ciebie i wszystkich dookoła Ciebie, którzy dobrze Ci życzą i są życzliwi! Coraz mniej takich ludzi dookoła. Pozdrowienia Stasiu, miłego weekendu! Serdeczności!

      Usuń