UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

czwartek, 28 kwietnia 2016

Ogród po powrocie z Gruzji

Dziś przed południem wróciłem z Gruzji. Nieprzespana noc dawała o sobie znać, ale nie mogłem sobie odmówić dość długiego spaceru po ogrodzie. Musiałem obejrzeć rośliny. Przez ostanie 8 dni ich nie widziałem. W tym czasie w ogrodzie bardzo się zazieleniło. Pojawiły się też kolejne kwiaty. W ubiegłą środę (w dniu wyjazdu) wyczyściłem oczko wodne i skosiłem trawnik. Dziś murawa wygląda znacznie lepiej niż tydzień temu. Wykiełkowały kolejne nasiona traw i darń wreszcie zaczyna przypominać normalny i zadbany trawnik.


Kwitną jeszcze ostatnie wczesnowiosenne kwiaty cebulowe.


 Do kwitnienia szykuje się różanecznik Progress.


Za to krzew odmiany Scarlet Wonder zakwitł pod moją nieobecność i teraz już powoli przekwita.
 

Stranwesja Dawida ma mnóstwo pąków kwiatowych. Do tego na krzewie pojawiła się olbrzymia ilość nowych przyrostów. 


 Klon palmowy Dissectum ma już piękne listki i sporo kwiatów.


Na schodach jest bardzo kolorowo. Niestety niektóre kwiatki, takie jak żonkile już przekwitły i będę je musiał zastąpić innymi. Cebulki żonkili po przesuszeniu wywędrują do ogrodu. Posadzę je w kąciku wiosennym, który jest niedaleko oczka wodnego. 


Trzmieliny, które nie tak dawno przycinałem wypuściły mnóstwo młodych gałązek. Po przycięciu nie ma już śladu. Za około 2 miesiące znów będę musiał je formować.


Już w najbliższych dniach opublikuję zdjęcia z mojego wyjazdu do Gruzji. To kraj z przepięknymi krajobrazami. Ale też bardzo kontrastowy i do tego egzotyczny.

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

6 komentarzy:

  1. Oj tak teraz się szybko wszystko zmienia :-) Scarlet Wonder piękny a u mnie jeszcze nie ma ani pół kwiatka :-) Makabra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że jest tak chłodno. Dziś było u mnie tylko 14 stopni :( Ale podobno z dnia na dzień ma być teraz coraz cieplej. Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Kolorowo z dnia na dzień :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak mimo chlodu juz zielono we wszystich odcieniach :-). Kwitna pieknie drzewa owocowe m.in dzikie grusze, kilkumetrowe robia wrazenie, jablonie na bialo rozowo tez super. W lesie przekwitaja lany zawilcow, ale pojawily sie nowe kwiaty. Kwitna "niskie drzewa" w lesie wokol strumykow. Nawet kwitnaca pokrzywa na tle burych lisci wyglada ciekawie :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię świeżą wiosenną zieleń. Szkoda, że jest tak chłodno. Może w weekend będzie cieplej. A deszcz... oczywiście jest teraz bardzo potrzebny! Pozdrowienia!

      Usuń