UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

poniedziałek, 31 marca 2014

Listki i pączki

Dzisiejszy dzień powitał nas wspaniałą i słoneczną pogodą. Popołudniu temperatura w cieniu doszła do +20 stopni C. Dzień był wspaniały! Ponieważ nie ma jeszcze liści na drzewach ogród ma szansę poczuć trochę słońca. Wkrótce to się zmieni.


W przerwie pracy miałem okazję zrobić kilka zdjęć roślin, które żwawo rozpoczęły sezon wegetacji.Trzmieliny pnące mają już sporo młodych listków. Poniżej odmiana Sunspot


Niektóre trzmieliny, rosnące przy ścianie domu zaczęły się po niej wspinać. Rośliny te czepiają się powierzchni za pomocą korzeni przybyszowych. Nie wrastają one w ścianę, a jedynie "przyklejają" się do niej.


A to już wyhodowane przeze mnie sadzonka, którą dostałem prawie dwa lata temu od kolegi mieszkającego w okolicach Żyrardowa. Prze ten czas sadzonka stała w miejscu. Wypuściła jednie korzenie. W tym roku widać, że się przyjęła i teraz ma sporo młodych przyrostów.


Poniżej inna odmiana trzmieliny pnącej. To Emerald'n Gold. Te sadzonki również sam wyhodowałem. Jestem z tego bardzo dumny i cieszy mnie, że wreszcie zaczęły porządnie rosnąć. Oczywiście można kupić gotowe sadzonki tych roślin w sklepach. Ale to bardzo miłe jeśli coś sami osiągniemy.


Spore pąki są już na klonie palmowym Dissectum Garnet.


 Bluszcz pospolity również zaczął wypuszczać pączki na liście. W tym roku zrobił to wyjątkowo wcześnie!


Kasztanowiec również ma mnóstwo pąków. Te, które są wyżej już się rozwinęły. W moim ogrodzie kasztan rośnie w półcieniu, ale widziałem już drzewa kasztanowca z małymi liśćmi i pąkami kwiatowymi. Rosną one jednak w pełnym słońcu.


A na koniec jeszcze kalina sztywnolistna. Ona też już zaczęła rosnąć!


A już jutro zapraszam na oglądanie kwiatów na krzewach i krzewinkach zimozielonych!

2 komentarze:

  1. 20 stopni ? u nas ciągle chlodno,choć dzis było słonecznie,muszę zrobić zdjęcie mojej trzmieliny to mi powiesz jaka to odmiana...bo ja tak troche na wariata z moimi roślinkami,pozdrawiam,Jolka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jolu! U mnie jest dosyć zacisznie stąd też jak jest słonecznie to i ciepełko :) Co ciekawe tutaj zimą jest troszkę cieplej niż w centrum Warszawy, za to latem jest trochę chłodniej :) Jedynie wilgotność latem czasami jest duża, no bo wszędzie drzewa i krzaki i mało przewiewu. Rób zdjęcie trzmieliny i wyślij na info@zimozielonyogrod.pl Postaram się ją rozpoznać :) Pozdrowionka Jolu!

      Usuń