UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

piątek, 4 października 2013

Poranny przymrozek

Dziś po raz pierwszy tej jesieni temperatura w mojej okolicy spadła nad ranem poniżej 0 stopni C. O 06.30 tuż przed wschodem słońca było -2 stopnie. Na trawniku u sąsiadów osadził się szron. Nie mogłem sobie odmówić i zrobiłem kilka zdjęć. Oto poranek w okolicach Zimozielonego ogrodu!


Również moja altanka została lekko oszroniona.


Podobnie leszczyna tuż za ogrodzeniem sąsiadów.


Po mojej stronie ogrodu nie było szronu na trawniku. Nawet na oczku wodnym nie było śladów przymrozku.


Jednak po liściach na różanecznikach widać, że temperatura oscyluje wokół zera lub lekko poniżej. Liście lekko oklapły, a to dlatego, że rośliny te aby chronić się przed mrozem i zbytnim wysuszeniem odprowadzają wodę z liści do bryły korzeniowej.



Lekki mróz o poranku spowodowany był pogodnym, bezchmurnym niebem. Przez to ciepło z powierzchni ziemi szybko wyparowało do atmosfery. Za to pięknie świecące od rana słońce wspaniale zrekompensowało chłód. Taka słoneczna pogoda od razu poprawia humor. 


Poniżej przedstawiam Państwu temperatury panujące dziś rano w Europie. jak widać na mapie Polska i Europa Środkowa są trochę poszkodowane przez pogodę. Na zachodzie kontynentu wciąż cieplutko. Nie mówiąc już o południu Europy. Mama pochodzi ze strony www.wetterzentrale.de


A już wieczorem zapraszam na obiecany post o zasilaniu nawozem jesiennym liściastych roślin zimozielonych.

4 komentarze:

  1. wczoraj późnym wieczorem wracałam z kina, zastanawiałam się gdzie jest moja czapka, było zimna jak ... wierzę Andrzeju że rośliny w twoim ogrodzie są tak zabezpieczone na zimno że nawet nie myślą o czapce
    nie mniej jednak jak na początek października jest bardzo zimno niestety...
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Na szczęście jeszcze jest troszkę za wcześnie na zabezpieczanie roślin, ale faktycznie początek jesieni mamy wyjątkowo zimny. Już tęsknię za wiosną i latem, a przecież przed nami jeszcze tyle miesięcy chłodów... Pozdrowienia!

      Usuń
  2. U mnie też przymrozek dał o sobie znać. Ciekawie z tym różanecznikiem, zawsze się zastanawiałem, czemu w mrozy wygląda jakby usechł - mądra roślina :P
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he, tak, one tak mają. Liście wyglądają wtedy jak pomięte chusteczki higieniczne :) Pozdrowienia!

      Usuń