UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

piątek, 31 sierpnia 2012

Sierpień w ogrodzie

Dziś ostatni dzień sierpnia. Czas na podsumowanie miesiąca. Kończą się wakacje. Zarazem powoli zbliża się jesień. Pora roku piękna, ale zwiastująca koniec okresu wegetacyjnego. Z niektórych drzew powoli zaczynają spadać już liście. Z uwagi na niewielką ilość opadów podłoże jest suche i takie drzewa jak np. niektóre odmiany brzóz już zaczynają gubić liście. W sierpniu pielęgnowaliśmy trawnik czy oczko wodne. Krzewy oraz kwiaty i byliny wymagały regularnego podlewania, gdyż przynajmniej w miejscu gdzie ja mieszkam, nie było zbyt wiele deszczu. Podobnie rzecz wyglądała z trawnikiem. Sierpień to miesiąc kiedy można już wysiewać na trawniki nawozy jesienne (druga połowa miesiąca).


Oczko wodne wymagało stałego czyszczenia z silnie rozrastającej się rzęsy, która stanowi swego rodzaju chwast w oczku. Dzięki słońcu pięknie kwitły grzybienie, zwane popularnie liliami wodnymi. Rośliny regularnie nawożone i podlewane były  szczycie swojej wegetacji.


Niestety pięknie rosnące kwiaty czy inne rośliny to również raj dla szkodników, dlatego też zajmowaliśmy się zwalczaniem karczownika, ślimaków czy mszyc. mam nadzieję, że również Państwo wygrali tę walkę. Póki co karczownik wyniósł się chyba z mojego ogrodu, regularnie podkładane mu "specjały" prawdopodobnie zniechęciły go do mieszkania u mnie. Oby już na zawsze. Mszyce zostały zniszczone chemicznie, a ślimaki wyniesione do lasu. Jeszcze nie wróciły i lepiej, żeby nie odnalazły drogi powrotnej.


W sierpniu w Warszawie miała miejsce wystawa pt. Zieleń to życie. Pisałem o niej w jednym z postów, zachęcam Państwa do odwiedzenia wystawy w przyszłym roku. Można tam znaleźć wiele ciekawych roślin, nawozów, narzędzi ogrodniczych oraz skonsultować się z najlepszymi w kraju ekspertami od ogrodów.


Jutro już wrzesień, pierwszy jesienny miesiąc. Zachęcam Państwa do lektury mojego bloga. Będę pisał zarówno o bieżącej pielęgnacji roślin jak i o przygotowaniach do końcówki sezonu wegetacyjnego. Zapraszam również na moją stronę internetową gdzie znajdą Państwo informacje o moim ogrodzie, o roślinach czy trawniku oraz o małej architekturze ogrodowej.

A smakoszy zapraszam na mojego nowego bloga http://gotujacyfacet.blogspot.com/ 

Życzę smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz