UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

niedziela, 10 lutego 2013

Pergola

Zakładając ogród i planując w nim różne zmiany początkowo nie planowałem postawienia pergoli. Pomysł pojawił się wraz z rozwiązaniem problemu korzeni drzew, które będąc tuż pod powierzchnią blokowały położenie chodnika. Wycięcie korzeni mogło spowodować osłabienie drzew, a w przypadku krytycznym ich przewrócenie podczas najbliższego silnego wiatru. 

 
Położenie chodnika na korzeniach skutkowałoby wypiętrzeniem kostki przez rosnące korzenie i finalnie zniszczeniem równej powierzchni ścieżki. Dlatego też zdecydowałem się na zrobienie drewnianej kładki nad korzeniami, co rozwiązało w stu procentach mój problem. Sama kładka nie wyglądałaby jednak zbyt atrakcyjnie. Wpadłem więc na pomysł budowy pergoli nad kładką.

W 2007 roku miałem jeszcze stary chodnik zrobiony z klocków akacjowych. Na poniższym zdjęciu widać przerwę w chodniku. To właśnie tam bardzo płytko pod ziemią są korzenie sosen i dębów.


W sierpniu 2008 roku zrealizowałem mój pomysł. Pergolę kupiłem na jednym z internetowych serwisów aukcyjnych, a kładkę zrobiłem samodzielnie.


Całość pomalowałem drewnochronem. Co dwa lata odświeżam kładkę i pergolę i nakładam kolejne warstwy drewnochronu. 

UWAGA! Ważne jest również aby odpowiednio posadowić pergolę. najlepiej jest kupić specjalne stalowe podstawy, które najpierw wkopuje się w ziemię, a dopiero w nich osadza się pergolę. Następnie dobrze jest ją umocować w klinach (są w nich specjalne dziurki) gwoździami, a styk drewna z metalem pokryć silikonem (brązowym - w kolorze pergoli). Zapobiegnie to dostawaniu się deszczówki do drewna i zabezpieczy podstawę pergoli przed  gniciem.


W 2011 roku zastąpiłem drewniane klocki granitem i od tamtej pory mam kamienny chodnik, który bardzo ładnie komponuje się z otoczeniem. Klocki nie zdały niestety egzaminu. A szkoda, bo wyglądały bardzo naturalnie. Kamień jednak też jest naturalny i dlatego nie "kłóci" się z ogrodem.

Więcej informacji o ścieżkach ogrodowych oraz o pergoli już wkrótce znajdziecie Państwo na mojej stronie internetowej www.zimozielonyogrod.pl

Zapraszam do lektury.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz