UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

niedziela, 5 lipca 2015

Letnie upały

Pierwszy lipcowy weekend przyniósł upalną i słoneczną pogodę! Pogoda sprzyja urlopowiczom, szczególnie tym, którzy wypoczywają nad wodą. Upały dotarły nawet nad Bałtyk! Ulice opustoszały, znacząco zmalał ruch samochodowy, a ludzie unikają wychodzenia na zewnątrz.

Poniższa mapa ilustruje temperatury odnotowane w Europie dziś o godz. 15.00. Aktualne temperatury znajdziecie Państwo na www.wetterzentrale.de skąd pochodzi mapka.


Na warszawskim Okęciu termometry wskazały +35 stopni C, a u mnie o tej porze było w cieniu +38. 


A jaka temperatura była w słońcu? Tego nie wiem, gdyż nie starczyło skali w termometrze.


Kwiatom na balkonie chyba bardzo odpowiada taka pogoda. Tym bardziej, że są regularnie podlewane i nawożone. 





Do ubiegłego sezonu w doniczkach na balkonie rosły jedynie pelargonie. W tym roku zdecydowałem się posadzić bardziej różnorodne roślinki. Oprócz pelargonii są tu również surfinie i komarzyce.


Na schodach zaczynają kwitnąć aksamitki, które wyhodowała moja mama. Drugą fazę kwitnienia zaczynają także miniaturowe dalie. 


Begonie, które posadziłem w koszach przestawiłem na zewnętrzny parapet, gdzie mają więcej cienia. Wcześniej stały przy wejściu do domu, ale przed południem operuje tam słońce i jest gorąco.


W ogrodzie zaczyna kwitnąć zimozielony wiciokrzew.


Przy altance kwitnie róża pnąca Grand Award.


Cień panujący w ogrodzie daje trochę wytchnienia od upałów.


Cienia poszukuje też Dyzio. Kotek ostatnio spędza popołudnia w domu. Tu jest znacząco chłodniej niż na zewnątrz. 


Upały mają podobno potrwać do środy. Wysokie temperatury mi nie przeszkadzają, ale roślinom brakuje wody. Deszcz jest bardzo potrzebny ponieważ od dawna porządnie nie padało. 

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

3 komentarze:

  1. Po zimnym i deszczowym (przynajmniej u nas) czerwcu, cieszę sie z gorącego lipca! :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) Ja też :) Wreszcie mamy prawdziwe lato! Niestety u mnie deszczu brakuje od wielu tygodni :((( Pozdrowienia!

      Usuń