UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

czwartek, 29 sierpnia 2013

Magnolia Grandiflora - przyrosty

Jakiś czas temu, na początku lipca przyjechała do mnie aż z Republiki Czeskiej wspaniała magnolia - to zimozielona odmiana Grandiflora Edith Bogue. Pisałem już o niej kilkakrotnie od tamtej pory. Dziś więc nie będę się rozwodził nad tekstem. Natomiast pokażę Państwu jej zdjęcia, z początku lipca i z końcówki sierpnia.

Tak wyglądał krzew po posadzeniu! Trochę się bałem, że tak daleka podróż w paczce może zaszkodzić roślinie.


A tak wygląda teraz! Widać spore przyrosty liści. Co ciekawe w miejscach gdzie magnolia została przycięta widać nowe przyrosty.


 Jak widać po zdjęciach potrafi dosyć szybko się regenerować.


Bardzo cieszą mnie młode przyrosty, mam tylko nadzieję, że podobnie jak podróż z Pragi równie dobrze przeżyje zimę.



Takie piękne listki cieszą moje serce i duszę, ale będę jeszcze bardziej rad kiedy zobaczę ją w kwietniu bez szkód zimowych.




Tak wygląda moja Grandiflora Edith Bogue. A już jutro zapraszam na spacer po Ogrodzie Japońskim we Wrocławiu!

6 komentarzy:

  1. Witaj Andrzejku. Pięknie się przyjęła Twoja magnolia i sporo podrosła. Mam nadzieję, że i przezimuje bez problemu. Jestem bardzo ciekawa kwiatów. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewuniu! Mam również nadzieję, że przeżyje zimę :) No i że za kilka lat zakwitnie :) Pozdrowienia!!!

      Usuń
  2. Patrząc na te ślicznie błyszczące liście nigdy nie powiedziałabym że jest to magnolia, musi być niezwykle ciekawa skoro ją zakupiłeś ; oby dobrze zniosła zimę.
    A byłeś może w Parku Mużakowskim ? -rosną bardzo ciekawe okazy różnych roślin,krzewów, drzew
    i ogromniaste rodendrony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jagódko! Dzięki za miły komentarz. Wybieram się wiosną do Parku Muzakowskiego. To dosyć daleko ode mnie. Z Warszawy jest kawałek drogi... Ale podobno jest pięknie :) Więc to będzie mój kolejny punkt do odwiedzenia :) Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Pięknie to prawda ,byłam niedawno,nie sposób jest obejść takiego areału. Jesienią też bardzo ciekawie jest
    i tyle różnych nasion .....
    Rośnie też bardzo duże drzewo derenia z pysznymi owocami - ciekawe czy wyrośnie z pestki :)))
    W Parku Dendrologicznym w Przelewicach / zachodniopomorskie/ też jest ciekawie.
    pozdrawiam i miłego weekendu życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! O Przelewicach słyszałem ale też tam jeszcze nie byłem :( Wszystko przede mną :) Miłego weekendu! Pozdrowienia!

      Usuń