UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

sobota, 19 maja 2012

Wiosenne przyrosty roślin 2

Dziś zapraszam Państwa na kolejny foto spacer po moim ogrodzie. Obejrzymy nowe przyrosty krzewów. Pierwsze zdjęcie przedstawia runiankę japońska (Pachysandra terminalis). W zeszłym roku przesadziłem ją na stałe i mam nadzieję, że docelowe już miejsce. Runianka jest zimozieloną krzewinką dorastającą do ok. 20-30 cm wysokości. Lubi miejsca półcieniste lub całkowicie zacienione oraz wilgotną i lekko kwaśną bądź obojętną  glebę. Dzięki korzeniom rozłogowym szybko się rozrasta.


Na kolejnym zdjęciu widać bluszcz pospolity (Hedera helix). Są to sadzonki, które sam ukorzeniłem zimą i na wiosnę posadziłem przy brzozie. Mam nadzieję, że za kilka lat bluszcz obrośnie to drzewo tworząc zimozielony kożuszek na brzozie.


Kolejny rozrastający się krzew to pieris japoński Little Heath Green (Pieris japonica Little Heath Green). Jest to zimozielony krzew, który dorasta do ok. 1 metra wysokości. Dobrze znosi formowanie i podobnie jak inne pierisy lubi miejsca półcieniste i wilgotną lekko kwaśną glebę. ten pieris to mój kolejny eksperyment. Przyszłą wiosną zobaczymy jak wytrzymuje polskie zimy.


W ogrodzie rosną nowe skimie japońskie (Skimmia japonica). Poprzednie niestety uschły i to niestety z mojej winy. Nie podlałem ich przed jednym z wiosennych wyjazdów, a po powrocie było już za późno na ratunek. W okresie kiedy rośliny te budzą się do życia po zimie potrzebują dużo wody. Zobaczymy jak te egzeze będą rosnąć i jak przetrzymają zimę. Póki co puszczają nowe listki i wyglądają bardzo pięknie.


Na poniższym zdjęciu kolejne ukorzenione przeze mnie krzewy. To trzmielina Fortunea. jest to odmiana pnąca dlatego posadziłem te maleństwa przy dębie licząc na to, że podobnie jak u moich znajomych po kilku latach obrośnie pień tego drzewa i będzie ozdabiać ogród swoimi pięknymi kolorowymi liśćmi również zimą. Nie muszę Państwu mówić, że odmiana ta jest zimozielona. Kilka dni temu podsypałem małe krzewy nawozem do roślin zielonych. mam nadzieję, że przyspieszy to trochę wzrost moich sadzonek.


A na koniec duma mojego mini skalniaczka przy oczku wodnym - kaktus zimozielony czyli opuncja (Opuntia phaeacantha). W moim ogrodzie rośnie już kilka lat. W zeszłym roku przesadzałem obie opuncje.Ostatnią zimę przetrwałą bez większych uszkodzeń. Na zipuncjee wypuszczają cała wodę do gleby, wyglądają przez to jak pomarszczone baloniki bez powietrza. jednak gdy tylko na wiosnę zrobi się ciepło i słonecznie opuncje nabierają ładnego wyglądu i się prostują.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz