UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

wtorek, 30 czerwca 2015

Liguria - Lerici

Ponad miesiąc temu byłem we Włoszech. Celem mojej wycieczki była Toskania, ale kilka godzin spędziłem w sąsiadującej z nią od północy Ligurii. Niestety nie obejrzałem całego regionu. Miałem jednak niewątpliwą przyjemność przez chwilę pobyć w przepięknej miejscowości jaką jest Lerici. Miasteczko mnie urzekło. Wspaniałe widoki, piękne domy wkomponowane we wzgórza otaczające zatokę, plaże, zarówno piaszczyste jak i kamieniste... Cudowna roślinność śródziemnomorska i letnia pogoda oraz klimat tego miejsca spowodowały, że zakochałem się w Lerici od pierwszego wejrzenia. Zapraszam do obejrzenia zdjęć z tego cudownego miejsca.




Lerici to niewielkie miasteczko położone w regionie Liguria, w prowincji La Spezia. Na stałe zamieszkuje tu nieco ponad 11 000 osób, ale miasto licznie odwiedzane jest przez turystów. I wcale mnie to nie dziwi, bo oferuje ono wiele niezapomnianych wrażeń. Lerici to początek wspaniałego Wybrzeża Liguryjskiego, które ciągnie się stąd w kierunku północnym. Jest to jeden z najpiękniejszych zakątków we Włoszech, znany przede wszystkim z 5 miejscowości zwanych Cinque Terre, które wpisane są na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Tym razem niestety nie odwiedziłem Cinque Terre, ale kiedyś na pewno tam pojadę!


W zatoce cumuje wiele żaglówek i jachtów.


Tak wygląda panorama Lerici. Zdjęcia zrobiłem z otaczających miasteczko wzgórz.



Liczne zatoczki kryją wiele uroków. Co ciekawe w zbocza wzgórz wbudowane są domy, które niejednokrotnie częściowo zagłębiają się w skałach. W upalne lato takie miejsca na pewno dają wytchnienie od palącego włoskiego słońca. 



Z czystym sumieniem mogę polecić Lerici wszystkim miłośnikom pięknych, wręcz idyllicznych  widoków. 

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga oraz do pozostawiania pod artykułami komentarzy i uwag. Na wszystkie na pewno odpowiem.

2 komentarze:

  1. Pięknie tam co widać na Twoich zdjęciach. I przede wszystkim słońce, którego tak mi tego lata brakuje.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, widoki są tam bajeczne :) A i pogoda niczego sobie :) Pozdrowienia!

      Usuń