UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

poniedziałek, 22 czerwca 2015

Kwiaty na balkonie

Dokładnie dwa miesiące temu byłem w Rzymie. Po 8 dniach spędzonych w Wiecznym Mieście pod koniec kwietnia powróciłem do domu. I praktycznie od razu pojechałem po ogrodowe zakupy. Musiałem dokupić kwiaty do doniczek na schody oraz na balkon. W tym roku zdecydowałem się posadzić mieszankę różnych kwiatów. Do tej pory na balkonie królowały jedynie pelargonie. Teraz towarzyszą im komarzyce oraz surfinie. Tak wyglądały doniczki z kwiatami balkonowymi w długi majowy weekend.


Kwiatki były malutkie, ale przez prawie dwa miesiące porządnie urosły i teraz kwitną pełną parą. Komarzyce muszę co chwila obszczypywać. Gdyby nie to na pewno zdominowałyby inne rośliny.




Niestety popełniłem ten sam błąd co zawsze. Jak uczniak powsadzałem roślinki za gęsto i teraz jedna rośnie na drugiej. Ale postanowiłem ich nie rozsadzać. Przynajmniej jest dużo zieleni oraz kolorowych kwiatów. 



Niestety rośliny posadzone w wiszących donicach nie wyglądają zbyt dobrze.  Dlatego też zdecydowałem ,że część z nich wysadzę w inne miejsce, natomiast do donic kupię inne rośliny. Może będą to surfinie, a może jakieś inne kwiaty. W tym tygodniu na pewno zmienię troszkę wystrój na balkonie. 



Czeka mnie też zakup kwiatów do koszyków wiklinowych, które leżą wciąż w piwnicy, a o których mówiąc szczerze zapomniałem.Wystawię je do ogrodu. W koszykach umieszczę doniczki z kwiatami sezonowymi. Pewnie będą to begonie albo niecierpki. A może jakieś inne? Zobaczymy. Na pewno opiszę je na blogu.

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury!

7 komentarzy:

  1. Pięknie :) Lubię takie łączenie kwiatów. Kilka razy przeglądałam Twoje zdjęcia i postanowiłam w tym roku zaprosić na balkon komarzycę. Nigdy jej nie miałam. Fajnie, że u Ciebie kolorowo. Żeby jeszcze pogoda była jak na lato przystało :)) Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Joasiu! Bardzo dziękuję za miłe słowa :) Komarzyca na pewno przypadnie Ci do gustu. No i przegoni komary :) U nas dziś było dosyć ciepło i słonecznie, ale jutro podobno ma padać. W sumie deszcze jest jednak potrzebny! Pozdrowienia!

      Usuń
  2. W tym roku pierwszy raz posadziłam same różowe pelargonie. Zawsze sadziłam mieszankę.
    Było kolorowo, radośnie. Teraz, balkon wygląda bardzo delikatnie chociaż krzaczki są bardzo gęste i mają mnóstwo kwiatów.
    Co trzeci dzień podlewam je Biohumusem. Są tego pozytywne efekty.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno różowe pelargonie wyglądają pięknie i dostojnie. Biohumus to super nawóz. Te go używam :) Serdeczności Lusiu!

      Usuń
  3. Pięknie i kolorowo wygląda Twój balkon Andrzejku. Ja też w wielu miejscach trzymam komarzyce - myślę, że to działa!
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ewuniu! Też mi się wydaje, że komarzyca działa, bo w tym roku nie mam w domu komarów. A zawsze były! Serdeczności!

      Usuń
  4. Nie każda roślina ogrodowa wygląda dobrze na balkonie. Ja lubię pnącza, mnie się niestety te kwiatki w skrzynkach strasznie nie podobają. Są takie pospolite...

    OdpowiedzUsuń