UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

poniedziałek, 15 czerwca 2015

XI edycja Festiwalu Otwarte Ogrody już za nami!

Od ostatniego piątku aż do wczoraj Podkowa Leśna i jej najbliższe okolice zachęcały wszystkich mieszkańców oraz turystów do uczestnictwa w szeregu wydarzeń społecznych i kulturalnych jakie działy się nie tylko w instytucjach miejskich ale również w tutejszych ogrodach. Festiwal od lat łączy ludzi, prezentując dorobek żyjących tu mieszkańców. W tym roku po raz drugi w historii otworzyłem mój ogród dla zwiedzających. Jednym z tematów przewodnich tegorocznej edycji było 90-lecie Miasta Ogrodu Podkowa Leśna. Tu muszę dodać, że moi przodkowie byli jednymi z pierwszych mieszkańców Miasta - Ogrodu, a ich ówczesna willa Renata należała do jednej z pierwszych powstałych tu budowli. W połowie lat 70-tych dom zmienił właścicieli i od tamtej pory nie należy już do mojej rodziny. Miło mi jednak było gościć obecną mieszkankę Renaty! O historii willi napiszę innym razem. Dziś zapraszam na krótki przegląd zdjęć z wczorajszego wydarzenia.



Wsród opowieści o ogrodzie oraz o historii mojej rodziny oraz willi Renata nie zabrakło też niespodzianki, jaką był konkurs, w którym można było wygrać drobne narzędzia ogrodnicze firmy Fiskars. Już po raz drugi Fiskars był partnerem Otwartego Zimozielonego Ogrodu. 


Dla gości nie zabrakło dżemów oraz ogórków meksykańskich mojej roboty!



Jedną z uczestniczek spotkania była Aleksandra Seghii, znana blogerka oraz autorka wielu publikacji dotyczących zarówno kuchni jak i kultury czy codziennego życia Toskanii. Kiedyś moja sąsiadka, teraz mieszkanka przepięknego i bardzo urokliwego miasteczka jakim jest Pistoia. Więcej o Oli i jej cudownej pasji można przeczytać na stronie http://aleksandraseghi.com/


Podczas spaceru po ogrodzie goście mieli możliwość zapoznać się z różnymi liściastymi roślinami zimozielonymi,  które są nieodłącznie związane z historią miast - ogrodów, w tym także Podkowy Leśnej.


Goście mogli zapoznać się z szeroką gamą narzędzi ogrodniczych produkowanych przez firmę Fiskars! 


Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz