UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

sobota, 25 sierpnia 2018

Ostrokrzewy w Zimozielonym ogrodzie - podsumowanie

Przez prawie 8 miesięcy na blogu gościł cykl artykułów, w których opisywałem ostrokrzewy rosnące w moim ogrodzie. Czemu trwał on tak długo? Bo przecież nie sposób pisać codziennie o ostrokrzewach, skoro w ogrodzie jest mnóstwo innych roślin. W ogrodzie cały czas sporo się dzieje, szczególnie w okresie wegetacyjnym. Poza tym blog to nie tylko opisy roślin, to także życie ogrodu oraz prezentacje różnych ciekawych przyrodniczo miejsc w Polsce i na świecie...Z tych właśnie powodów cykl trwał tak długo. 


A skąd w ogóle pomysł na cykle artykułów o różnych moich roślinach?  Otóż podczas inwentaryzacji krzewów rosnących w moim Zimozielonym ogrodzie stwierdziłem, że warto również usystematyzować opisy tych roślin na blogu. Nic jednak nie stoi w miejscu i jakiś czas temu zdecydowałem się na duże zmiany na mojej stronie internetowej i na jej integrację z blogiem. Proces wciąż trwa, ale powoli zmierza już do końca. Wkrótce przekonacie się jak cały nowy projekt będzie wyglądać. 


Na stronie spory lifting przejdzie też zakładka "Moje rośliny". Oprócz zmian w wyglądzie będzie ona systematycznie uzupełniana, tak aby objęła wszystkie pnącza, byliny, krzewy, czy kwiaty rosnące w moim ogrodzie. Opisy ostrokrzewów także znajdziecie na zmieniającej się właśnie mojej stronie internetowej www.zimozielonyogrod.pl Powoli  zapamiętujcie ten adres, już niedługo blog będzie dostępny właśnie tam. Póki co jednak powróćmy do ostrokrzewów. W moim ogrodzie rośnie ponad 50 krzewów należących do tego rodzaju. Znajdziemy tu 5 gatunków ostrokrzewów: kolczasty, meserveae, crenata, altaclerensis czy japoński. Wśród nich jest wiele odmian, które Wam przez te 8 miesięcy opisywałem. Poniżej znajdziecie listę gatunków i odmian ostrokrzewów rosnących w moim Zimozielonym ogrodzie.

OSTROKRZEW KOLCZASTY

1. ostrokrzew kolczasty odmiana podstawowa,
2. ostrokrzew kolczasty Silver van Tol,
3. ostrokrzew kolczasty Golden van Tol,
4. ostrokrzew kolczasty JC van Tol,
5. ostrokrzew kolczasty Argentea Marginata,
6. ostrokrzew kolczasty Silver Queen,
7. ostrokrzew kolczasty Argenteovariegata,
8.  ostrokrzew kolczasty Ferox Argentea,
9.  ostrokrzew kolczasty Pyramidalis
10. ostrokrzew kolczasty Alaska
11. ostrokrzew kolczasty Myrtifolia,
12. ostrokrzew kolczasty Heckenzwerg.


OSTROKRZEW MESERVEAE

1. ostrokrzew meserveae Blue Prince,
2. ostrokrzew meserveae Blue Princess,
3. ostrokrzew meserveae Golden Prince,
4. ostrokrzew meserveae Jade Star,
5.  ostrokrzew meserveae Heckenfee.


OSTROKRZEW CRENATA

1. ostrokrzew crenata Maxima,
2. ostrokrzew crenata Dwarf Pagoda,
3. ostrokrzew crenata Golden Gem.


OSTROKRZEW ALTACLERENSIS

1. ostrokrzew altaclerensis Golden King.


OSTROKRZEW JAPOŃSKI

1. ostrokrzew japoński Pedunculosa.


Zielone, złote, kremowe lub marmurkowe... Mnogość gatunków i odmian często nie przypominających z wyglądu typowych, popularnych i znanych szeroko ostrokrzewów. A jednak to one! I właśnie po to był ten cykl. Żeby pokazać Wam jak różnorodne potrafią być rośliny, nawet w obrębie tej samej rodziny czy rodzaju. 

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

4 komentarze:

  1. Witaj :)
    Znalazłam twój blog u Pasje Bet i chętnie się porozglądam. Podoba mi się forma w jakiej opisujesz rośliny, to pierwszy post jaki przeczytałam, więc może się mylę. Jasno, konkretnie i na temat ze zdjęciami wskazanymi w tym momencie. Fajnie.
    Do mnie raczej nie zaglądaj bo mój ogród jest ogrodem nieformalnym i możesz tylko się zdenerwować... jestem chwaściarą :P Ale ja z chęcią poszperam w twoich informacjach na temat roślin.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dzięki za zainteresowanie moim ogrodem i blogiem :-) Zapraszam serdecznie, pozdrowienia :-)

      Usuń
  2. Uwielbiam Twój ogród i te zieloności. bomba te odcienie. Jasne ciemne taki a siaki wygląd. cudo.

    OdpowiedzUsuń