UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

środa, 1 lipca 2015

Ogród botaniczny PAN - ciekawe rośliny wrzosowate

Ogród Botaniczny Polskiej Akademii Nauk w warszawskim Powsinie wielokrotnie gościł już na moim blogu. Na pewno też jeszcze nie raz napiszę o tym przepięknym i bogatym przyrodniczo miejscu. A to dlatego, że za każdym razem odkrywam tam coś nowego! W ubiegłym roku po raz pierwszy odnalazłem tam i zwiedziłem zakątek poświęcony rzadko spotykanym roślinom wrzosowatym. Dodam tylko, że do tej grupy zaliczają się m.in. różaneczniki i azalie. 


Trochę szkoda, że przy wejściu do ogrodu nie ma praktycznie żadnej informacji, która wskazałaby zwiedzającym jak tam trafić. Ze strony internetowej Ogrodu też się tego nie dowiemy. A miłośnicy roślin wręcz powinni obejrzeć to miejsce! Naprawdę warto! 

W zakątku rośnie bardzo dużo rzadkich odmian różaneczników i azalii. Oprócz nich spotkać u można sporej wielkości kiścienie. Krzewy te należą do rodziny wrzosowatych.


Mój wzrok przyciągnęła wielka laurowiśnia wschodnia Otto Luyken.


Nie ukrywam, że największe wrażenie zrobiły na mnie sośnice japońskie. Niektóre mają już po kilka metrów wysokości. Bardzo podobają mi się te drzewka i postanowiłem zakupić jedną sadzonkę sośnicy do mojego ogrodu. 





W sąsiedztwie sośnic rosną ogromne, ponad 2-metrowe pierisy japońskie. Są naprawdę imponujące! No i oczywiście należą do wrzosowatych. 


 A to już pieris kwiecisty. On też należy do rodziny wrzosowatych.


Pod koniec maja kwitły jeszcze białe różaneczniki.


A w jednym z narożników odkryłem całkiem sporej wielkości bambusa. W innym miejscu w Ogrodzie Botanicznym PAN rośnie wręcz las, no może lasek bambusowy.!


A jak trafić do tego miejsca? Wchodząc do ogrodu od strony ulicy Prawdziwka musimy skręcić w prawo, w stronę budynków administracyjnych, następnie kiedy je ominiemy przechodzimy przez groblę obok stawów i skręcamy w lewo. Kiedy natkniemy się na siatkę ogrodzeniową możemy być pewni, że jesteśmy już na miejscu. Idąc natomiast główną aleją Ogrodu od strony Prawdziwka dochodzimy do miejsca gdzie rosną różaneczniki i azalie. Tam znaleźć można tabliczkę kierującą do zakątka z rzadkimi roślinami wrzosowatymi. Do zakątka prowadzi furtka, gdy ją przekroczymy od razu znajdziemy się w fantastycznym i trochę czarodziejskim świecie.

Koniecznie musicie Państwo odwiedzić to miejsce.

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz