UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

sobota, 25 listopada 2017

Piękny, jesienny ogród

Ogród to moja pasja. Uwielbiam, kiedy panuje w nim ład i porządek. Taki już jestem i takie ogrody bardzo lubię. Do niedawna w moim ogrodzie panował naturalnych chaos. Liście zasłaniały prawie cała jego powierzchnię. Ale nadszedł wreszcie długo oczekiwany moment, kiedy mogę pochwalić się pięknym, czystym i zielonym, tak, zielonym ogrodem. 

Jeszcze w niedzielę ogród bardziej przypominał naturalny i nigdy nie sprzątany las.


W poniedziałkowy poranek czekała na mnie niemiła niespodzianka. Pierwszy w tym sezonie śnieg. 


W poniedziałek pochowałem moje sadzonki do foliaka rodziców. We wtorek pogoda pozwoliła na rozpoczęcie sprzątania w ogrodzie i przy ogrodzeniu, od strony ulicy. 


Środa... No cóż, mamy jesień i prawie cały dzień padało. Całą Polskę przykryła gęsta warstwa chmur co doskonale widać na poniższym zdjęciu pochodzącym ze strony internetowej www.sat24.com
 

Za to we czwartek było już pogodnie i ciepło. No i można było grabić, sprzątać, buszować po ogrodzie i cieszyć się z tego, że aura sprzyja porządkom. 

Na jednym z poniższych zdjęć widac dwie magnolie wielkokwiatowe. Poświęcę im niedługo osobny post, gdzie opisze moje doświadczenia w ich uprawie. 


Wczoraj kontynuowałem porządki. Zostały mi do zrobienia już naprawdę drobne, ale konieczne rzeczy. Muszę jeszcze dokładnie wybrać liście z kącika, w którym rosną juki. Pewnie dosypię tam trochę  kamienia. W niektórych miejscach należałoby uzupełnić korę sosnową, ale pewnie zrobię to na wiosnę. Bo już za tydzień ma spaść śnieg i pewnie zacznie się póki co lekka ale jednak zima. 

Zapraszam do obejrzenia zdjęć uporządkowanego, posprzątanego, czystego i jakże ułożonego i odzwierciedlającego moją naturę ogrodu. 

Nie przepadam za jesienią. Lubię jej pierwszą połowę, kiedy dookoła jest kolorowo, a słoneczko jeszcze delikatnie przygrzewa i ociepla otoczenie. Listopad kojarzy mi się z krótkimi dniami i deszczem. Ale wprost uwielbiam ten moment kiedy ogród jest już posprzątany. Teraz, kiedy nie ma już liści na innych drzewach czy krzewach mój ogród prezentuje się wyjątkowo pięknie. Tak, muszę się nim pochwalić. Teraz właśnie najlepiej widać urodę rosnących u mnie liściastych roślin zimozielonych. Tu jest jak w raju, tak stwierdziła jedna z osób odwiedzających mój ogród. Zapraszam więc na spacer po moim Zimozielonym Edenie. 


I jak się Wam podoba mój ogród? 

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

14 komentarzy:

  1. Porządek masz po prostu wzorcowy! Ale najbardziej mnie ujęła Twoja radość z tego płynąca, to takie fajne. Ogród wygląda idealnie, faktycznie nie widać, że to koniec listopada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda moją radość przykrył śnieg, ale powoli topnieje. Zresztą pod białym puchem rośliny też fajnie wyglądają :-)

      Usuń
  2. Piękny jest Twój wysprzątany,zimozielony raj. Nie rozumiem tych, którzy otaczają się samymi iglakami, by mieć zieleń cały rok. Lubię iglaki, są urocze ale z umiarem. Zimozielone liściaste mają tę przewagę, że też można cieszyć się ich kwiatami. Taka różnorodność i wszystkie są piękne. Ja również lubię w ogrodzie ład. Niestety mój jest taki duży, że nie zawsze zdążę przed zimą. Ten deszczowy rok uniemożliwił mi wiele prac. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z tym ładem różnie bywa. Niektóre miejsca są specjalnie troszkę zapuszczone żeby wyglądały bardziej naturalnie. Ogólnie jednak mówiąc w ogrodzie jest porządek :-) Serdeczności!

      Usuń
  3. Jest piękny!! Wysprzątany i zielony będzie cieszył ze szczególną siłą przez kilka kolejnych miesięcy:-) To jest Twój czas :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. To, że jesteś perfekcyjny wiem od dosyć dawna. Lecz teraz zastanawiam się ile razy sprzątałeś ogród z jesiennych liści? W przyszłym roku koniecznie to policz. A może wiesz ile sprzątań było tej jesieni?
    Ogród wygląda przepięknie, co ja piszę - IDEALNIE!!!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lusiu! Póki co jestem przeziębiony, ale dziś już wyszedłem na trochę do ogrodu. Liście z trawnika i z oczka sprzątam bardzo regularnie. Nad oczko rozciągam siatkę żeby do niego nie wpadały liście czy gałązki. Z kory sosnowej liście sprzątam dopiero na finał :-) Serdeczności, spokojnego weekendu!

      Usuń
  5. Od dłuższego czasu zaglądam tutaj i podziwiam Pana ogród. Gratuluję jest naprawdę pięknie o każdej porze roku:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, to miło czytać takie słowa. Pozdrowienia!

      Usuń
  6. Wow pięknie się prezentuje a ile czasu zajmuje Ci doprowadzenie do takiego urokliwego stanu??
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uffff, trawnik sprzątam z liści bardzo regularnie. Ale z kory sosnowej dopiero teraz sprzątałem. Szkoda mi ją wygrabiać razem z liśćmi dlatego robię to tylko raz, na koniec sezonu :-) Pozdrowienia!

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. A co nie? I dlaczego nie? Może się przedstaw? Pozdrawiam.

      Usuń