UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

wtorek, 5 czerwca 2018

Nowe kwiaty w ogrodzie

Tegoroczna wyjątkowo ciepła wiosna sprawiła, że takie kwiaty jak pierwiosnki, stokrotki czy bratki szybko poprzerastały i po nieco ponad dwóch miesiącach wegetacji wyglądały po prostu brzydko. Dlatego już na początku czerwca postanowiłem je wymienić. Z tych, które sadziłem w kwietniu pozostała tylko jedna prymulka. Bylinka puściła sporo nowych pąków. Obciąłem jej większość liści i dałem druga szansę na kwitnienie. 


Stali Czytelnicy bloga widzą, że jakiś czas temu formowane w kule świerki Conica, które rosły w dużych donicach na schodach "wywędrowały" za ogrodzenie i rosną teraz przy furtce, po obu stronach wejścia do ogrodu. Długo nie mogłem się zdecydować czym je  zastąpić. Donice przez kilka tygodni stały puste. Ale w ostatnią niedzielę znalazłem ich następców. To tuje Golden Smaragd. 


W doniczkach na schodach pojawiły się żółte begonie i czerwone niecierpki. Rośnie tu także pelargonia angielska, którą udało mi się przechować przez zimę w piwnicy oraz szałwia, którą dostałem od mojego sąsiada Krzysztofa. 

Na schody, w miejsce bratków trafiły kompozycje z koleusów. Uwielbiam te rośliny. Bardzo podobają mi się ich wielobarwne i fantazyjne liście.


Jakiś czas temu na balkon przeprowadziła się jedna z moich szefler. Krzew bardzo się rozrósł i w domu zajmuje sporo miejsca. Ale niech rośnie. W salonie, tam gdzie stoi zimą ma naprawdę dużo miejsca. Na balkonowym parapecie rośnie bluszcz algierki. Pewnie trafi latem do ogrodu. Obok niego za chwilę zakwitną lilie. W kąciku za liliami widoczna jest komarzyca. A w odbiciu okna zauważycie na pewno pelargonie i petunie. 


Mam jeszcze kilka donic do zagospodarowania i na pewno coś w nich posadzę. Miejsca też jeszcze jest dużo więc kolorowe kompozycje na pewno zagoszczą w ogrodzie i na balkonie. 

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga.

6 komentarzy:

  1. Wspaniałe kwiaty, kupiłam ostatnio begonie na balkon i bardzo mnie radują. Wspaniale wygląda Twoje wejście do domu, bajkowo. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, bardzo dziękuję za miłe słowa :-) Ja też uwielbiam begonie :-) Serdeczności!

      Usuń
  2. Piękne koleusy. Zimujesz je w domu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Niestety nie próbowałem jeszcze ich przezimować, ale to ciekawy pomysł i może w tym roku zrobię próbę :-) Pozdrowienia :-)

      Usuń
    2. Moja ciocia uprawiała kiedyś w domu, potocznie nazywano je pokrzywkami.

      Usuń
    3. Tak, u nas też tak się na nie mówi :-)

      Usuń