UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

wtorek, 12 sierpnia 2014

Magnolia grandiflora Edith Bogue - rozwój i kwitnienie

Stali Czytelnicy bloga wiedzą, że magnolię Grandiflora Edith Bogue zakupiłem w lipcu ubiegłego roku. Wiele razy o niej pisałem na blogu, ale dziś napiszę jeszcze raz, aby pokazać rozwój krzewu w moim ogrodzie. Tak wyglądała zaraz po posadzeniu na początku lipca 2013.


A to już zdjęcie z 19 listopada 2013.


W czerwcu tego roku na magnolii pojawił się pąk. W ostatnich dniach lipca krzew zakwitł. Drzewko jeszcze jest małe i miało tylko jeden kwiat. Za to był wielki i piękny. Wspaniale też pachniał!



Niestety kwiat wytrzymał tylko 3 dni. Intensywny deszcz przyspieszył opadanie płatków. 


Po kwiatku zostało gniazdo nasienne. Zdecydowałem się je obciąć żeby roślina nie wykorzystywała większości sił na tworzenie nasion. Podobną metodę stosuje się u różaneczników czy azalii, więc mam nadzieję, że w przypadku magnolii ten zabieg również się sprawdzi.


Więcej informacji o mojej magnolii można znaleźć TUTAJ Należy kliknąć zakładkę "Moje rośliny", a następnie na liście (2 strona) odszukać magnolię i w nią kliknąć. 

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!


2 komentarze:

  1. Piękna, nawet moja mama jest nią zachwycona, mówiła że jej magnolia parasolowata też kwitła tylko 3 dni
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :) Miłej niedzieli dla Was wszystkich, szczególne pozdrowienia dla mamy :)

      Usuń