UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

piątek, 26 października 2012

Jałowiec płożący Blue Carpet

W moim ogrodzie wśród krzewów dominują liściaste rośliny zimozielone. Jednakże w mojej kolekcji znajdują się również iglaki. Do jednego z ładniejszych należą krzewy jałowca płożącego Blue Carpet (Junisperus squamata Blue Carpet). W 2006 roku posadziłem 4 krzewy tej odmiany jałowca. Początkowo rosły na skarpach przy wejściu do domu. Na poniższym zdjęciu widać je w górnej części skarpy. Poniżej rośnie jałowiec Green Carpet, o którym napiszę w innym poście.


Jałowce dosyć szybko rosły i musiałem je przenieść w inne miejsce skarpy. Ta odmiana przyrasta ok. 15 cm rocznie. Wymaga miejsc dobrze nasłonecznionych lub ewentualnie półcienistych. W cieniu igły mogą żółknąć. Należy wtedy utrzymywać stałą wilgotność gleby i zasilać rośliny specjalnym nawozem przeciwko brązowieniu igieł. U mnie to zadziałało ale o tym za chwilę.

W 2008 roku krzewy były już dosyć spore.


W 2009 roku jeszcze bardziej się rozrosły.


Jest to bardzo cenna odmiana jałowca. Doskonale nadaje się na duże rabaty, pięknie prezentuje się w  otoczeniu ogrodów skalnych lub na dużych skarpach. Osiąga do ok. 80 cm wysokości i nawet 4 metry szerokości! Dlatego też nie jest polecana do małych ogrodów. 

Niebieski kolor igieł tego jałowca sprawia, że krzew ten jest doskonałym tłem dla innych roślin zielonych. W miejscach nasłonecznionych igły ładniej się wybarwiają.

W 2010 roku jałowce przesadziłem w miejsce gdzie rosną do dziś. Po prawej stronie mostku prowadzącego na ogród od furtki znalazłem dla nich wystarczającą ilość miejsca. Powędrowały tam razem z jałowcem Green Carpet. 


Liczę na to, że za klika lat stworzą w tym miejscu piękny zimozielony (a w zasadzie zimoniebieski) iglasty dywan. 

Miejsce to oświetlone jest słońcem jedynie od kwietnia do września i tylko w godzinach przedpołudniowych. Mimo tego jałowce dobrze sobie tam radzą. Wymagają jednak regularnego podlewania gdyż drzewa przy nich rosnące zużywają mnóstwo wody, przez co brakuje jej dla jałowców. Latem parasol z liści dębu skutecznie zatrzymuje deszcze, więc miejsce to jest dosyć suche.   

Na poniższym zdjęciu widać jałowce w jego lewym górnym rogu.


Jak już pisałem zbyt mała ilość światła słonecznego może powodować brązowienie igieł. Polecam stosowanie specjalnego nawozu przeciwko temu zjawisku. Ponadto dobrze jest nawozić jałowce specjalnym nawozem do roślin iglastych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz