UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

sobota, 27 października 2012

Dęby oraz piątkowe porządki w ogrodzie

Wczorajszy dzień przyniósł piękną, słoneczną pogodę i mimo tego, że temperatura podskoczyła jedynie do +8 stopni to aura sprzyjała porządkom w ogrodzie. Po wyjściu z domu nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem kilka zdjęć pięknych dębów, które skąpane w słońcu, na tle czystego, błękitnego wyglądały wspaniale.


Dęby to najczęściej wysokie drzewa, niektóre z nich osiągają nawet ponad 30-40 metrów wysokości, a średnica ich pnia może przekraczać 2 metry! W państwach basenu Morza Śródziemnego rosną dęby, które nie zrzucają liści na zimę! Więcej informacji o dębach, ich rodzajach i uprawie już wkrótce znajdziecie Państwo na mojej stronie internetowej.


Brzozy na tle błękitnego nieba też się pięknie prezentowały.


Tak jak już pisałem pogoda sprzyjała porządkom. Na pierwszy ogień poszło oczko wodne. Zostało oczyszczone z liści, które codziennie spadają z drzew. Ponadto zostały usunięte rośliny pływające, które i tak nie wytrzymują ujemnych temperatur (hiacynt wodny i topian). W lustrze wody pięknie odbijało siębłękitne niebo i drzewa.


Uporządkowania wymagał również kącik roboczy, który do wczoraj osłonięty był przez paprocie. niestety paprocie się pokładły i trzeba było ściąć ich liście. Kącik stał się nagle widoczny z prawie każdej strony. Poza narzędziami możecie tam znaleźć chryzantemy, które kupiłem na groby oraz ukorzenione przeze mnie roślinki, takie jak trzmieliny czy bluszcze.


Od wiosny do jesieni trzymam w tym miejscu nawozy oraz środki ochrony roślin czy rękawiczki ogrodowe, ale już je schowałem. Przydadzą się na wiosnę.

Porządki się udały. Czekam wciąż aż spadną wszystkie liście żeby doprowadzić do kultury wszystkie części ogrodu. Z trawnika liście zgrabiam regularnie. Natomiast póki co nie ma sensu zgrabianie liści z kory gdyż razem z nimi wygrabiłbym część kory sosnowej. Jak już spadną wszystkie liście to oczyszczę z nich również te miejsca gdzie zamiast trawnika wysypana jest kora. 

O efektach moich prac oraz o kondycji roślin jesienią i zimą będę na bieżąco Państwa informował. Zapraszam do lektury mojego bloga!

1 komentarz:

  1. Dęby to majestatyczne drzewa, które nie tylko dodają uroku krajobrazowi, ale także pełnią ważną rolę ekologiczną poprzez dostarczanie schronienia dla licznych gatunków zwierząt oraz produkowanie tlenu.

    OdpowiedzUsuń