UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

piątek, 25 marca 2016

Bratki - nareszcie w ogrodzie

W ubiegłym roku sadziłem bratki ostatniego dnia lutego. W tym roku pogoda na to nie pozwoliła. Dopiero dziś kwiatki pojawiły się w moim ogrodzie. A w zasadzie przede wszystkim przy wejściu do ogrodu i na schodach wejściowych do domu. Ale po kolei. 

Najpierw zrobiłem porządki w ogrodzie Poprzycinałem trawy i bambusy karłowate. Ogarnąłem też okolice oczka wodnego. Niestety wiatr znów przyniósł tam liście dębowe, które zalegają w ogrodzie mojej sąsiadki. Z dużym żalem wykopałem i wyrzuciłem też przemarznięte trzmieliny japońskie. Potem przyszedł czas na zamiatanie chodnika i porządki w kąciku roboczym. Następnie przeniosłem się w okolice wejścia do ogrodu. Tu też było sporo do zrobienia. Zacząłem od grabienia zakątków, w których rosną bukszpany, różaneczniki i laurowiśnie wschodnie Herbergii. Później zgrabiłem pas pomiędzy ulicą, a ogrodzeniem. No i oczywiście przygotowałem miejsce na bratki. Dziś nie było zbyt ciepło.Brakowało też trochę słońca, które co prawda próbowało przebić się przez chmury ale mu nie wyszło. Po krótkim odpoczynku i gorącej herbacie pojechałem po bratki. A po obiedzie je posadziłem. Zapraszam do obejrzenia zdjęć kwiatów rosnących od dzisiaj przed wejściem do ogrodu. Potem przeniesiemy się na schody wejściowe do domu.


Bardzo lubię bratki. Wzory na kwiatach przypominają trochę brodatego Rumcajsa.


Bratki pojawiły się też w doniczkach na schodach.


W mniejszych doniczkach posadziłem malutkie żonkile. Mają sporo pąków i mam nadzieję, że za chwilę kwiaty się rozwiną. 


Wiosna już na całego. I w ogrodzie robi się coraz bardziej kolorowo. Od jutra ma być coraz cieplej. Powróci też słońce. 

Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

4 komentarze:

  1. Na święta kolorów w ogrodzie przybyło. Jest ślicznie :-)
    Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj serdecznie! Bardzo dziękuję za miłe słowa i za życzenia! Radosnych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy! Serdeczności!

      Usuń
  2. Bratki są bardzo pięknymi kwiatami, pozdrawiam i zachęcam do odwiedzin

    OdpowiedzUsuń