UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

czwartek, 9 sierpnia 2012

Zimozielony ogród - podziękowania

Ogród oraz mój blog przynoszą mi ostatnio wiele radości. Dziś, po krótkiej ulewie, postanowiłem zrobić kilka zdjęć roślin i oczka wodnego, żeby pokazać Państwu szczyt wegetacyjny, który teraz właśnie osiąga większość krzewów i drzew. Ich rozwój daje mi również wiele radości. 


Przy okazji chciałbym podziękować Czytelnikom mojego bloga. Zacząłem go pisać 26 lutego 2012 roku, od tego momentu bloga odwiedziło prawie 21 000 osób. Od momentu instalacji licznika, a więc od 06 kwietnia 2012 zarejestrowałem prawie 16 000 odwiedzin. Muszę tu dodać, że liczniki nie rejestrują moich wejść. A jeśli ktoś wchodzi kilka razy dziennie na mojego bloga z tego samego komputera, to rejestrowany jest tylko raz. 

Bardzo dziękuję Państwu za liczne odwiedziny, za Wasze komentarze i uwagi oraz za dzielenie się ze mną Państwa doświadczeniami w zakresie ogrodnictwa.

W nowym oczku wodnym po raz pierwszy zakwitły razem dwa grzybienie czyli lilie wodne. Jeszcze wczoraj kwitła tylko jedna.


Trawa niebieska, którą mam od kilku lat, a która w zeszłym roku była przesadzana, teraz pięknie się rozrosła i wybarwiła. Żeby miała taki kolor potrzebuje sporo słońca i lekkiej oraz przepuszczalnej gleby. Nie przepada ona za zbyt dużą dawką wilgoci.


Dużą ilość wody i bogatą, próchniczą i lekko kwaśną ziemię lubią natomiast bluszcze. Poniżej zdjęcie odmiany krzewiastej bluszczu (Hedera helix Arborescens). W tym roku zadbałem o ten krzew i dzięki częstemu podlewaniu oraz nawożeniu odwdzięczył się on pięknymi, młodymi przyrostami. Dodam, że w moim ogrodzie gleba jest bardzo jałowa i piaszczysta przez co większość roślin wymaga regularnego nawożenia.


Młode przyrosty ma również kiścień, który lubi miejsca cieniste i półcieniste. 


Podobnie pieris japoński, który ma już drugie w tym roku przyrosty. Proszę zwrócić uwagę na ich piękne wybarwienie.Poniżej pieris posadzony w zimozielonym kąciku rododendronowym.


Więcej informacji o powyższych roślinach znajdziecie Państwo na mojej stronie internetowej www.zimozielonyogrod.pl 

Jest ona na bieżąco aktualizowana i jeśli dziś jeszcze brakuje niektórych opisów to na pewno wkrótce się one pojawią. Strona jest jeszcze cały czas w budowie.

Serdecznie zapraszam do lektury bloga i strony oraz do obserwowania bloga i komentowania wpisów. Będę wdzięczny za Państwa uwagi oraz przekazywanie swoich doświadczeń. Jeśli Państwo się zgodzą to będę je publikował na blogu - proszę tylko o adnotację, że są Państwo tym zainteresowani.

Jeszcze raz dziękuję Państwu za liczne odwiedziny. 

Na koniec jeszcze zdjęcie kącika egzotycznego wraz z oczkiem wodnym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz