UWAGA!

BLOG ZOSTAŁ PRZENIESIONY

NA PORTAL

www.zimozielonyogrod.pl

ZNAJDZIECIE TAM

ZARÓWNO STARE JAK I NOWE WPISY


Partnerami portalu są:

Fiskars.pl

Idealnytrawnik.pl

sobota, 17 marca 2012

Zima? Wiosna? Lato!!!

Dzisiejszy dzień od samego rano pozytywnie mnie zaskoczył. O 08.00 było już +11 stopni, a temperatura dosyć szybko rosła. W zasadzie jest jeszcze kalendarzowa zima, ale temperatura była dziś iście letnia. Wczoraj była wiosna ze słońcem i +15 stopniami w cieniu, a dziś lato, ale o tym w dalszej części posta. Piękne słońce i ciepło zrobiło swoje. Prawie cały dzień spędziłem w ogrodzie. Na targu w Brwinowie kupiłem bratki, które natychmiast posadziłem przed wejściem do mojego ogrodu z ulicy.




Bratek ogrodowy (albo fiołek ogrodowy) jest tak naprawdę sztucznie wyhodowanym mieszańcem trzech odmian fiołków. Jest rośliną dwuletnią, osiągającą wysokość do ok. 25 cm. Istnieje bardzo wiele odmian bratka ogrodowego, w każdym praktycznie kolorze. Ponadto wiele rodzajów bratka jest dwubarwne. Kwitnienie przypada na okres od marca, aż do lipca. W ciepłe zimy bratki mogą kwitnąć już od grudnia. Są to rośliny dwuletnie. Co ciekawe bratek ogrodowy znosi spadki temperatur poniżej 0 stopni, oczywiście pod warunkiem, że pochodzi z zimnej uprawy. Bratki lubią stanowiska słoneczne i lekko wilgotną glebę próchniczą. W miejscach zacienionych rośliny będą przerośnięte, a kwiaty bardzo małe lub nie będzie ich wcale.



Bratki pojawiły się również na schodach wejściowych do domu. Oczywiście rosną w doniczkach. Ponieważ bardzo lubię kwiaty przed wejściem, na pewno za kilka dni dokupię jeszcze prymulki. Nie mogę się też doczekać dnia, kiedy zakwitną krokusy, których cebulki posadziłem jesienią w trawniku. Na skarpach przy schodach powinny również zakwitnąć szafirki i hiacynty. Już wyszły z ziemi.





Na początku posta pisałem o dzisiejszych temperaturach. Kiedy po 14.00 wszedłem do domu na drobną przekąskę po spojrzeniu na termometry nie uwierzyłem własnym oczom.

W cieniu było ponad 22 stopnie.



A w słońcu prawie 33. I to w miejscu, w którym słońce nie świeci cały czas bo lekko zasłaniają je drzewa.


Oby te temperatury jak najdłużej się utrzymały. Jutro planuję rozpocząć sezon grillowy. na pewno napiszę o tym kilka słów. A ponieważ można już przyozdabiać nasze ogrody i balkony wiosennymi kwiatami już wkrótce przybliżę Państwu moje osiągnięcia w tym zakresie. Zapraszam do codziennej lektury. Wszelkie pytania związane z tematyką bloga proszę kierować na zimozielonyogrod@gmail.com Zapraszam również do komentowania postów i odwiedzania zaprzyjaźnionych blogów.

4 komentarze:

  1. oj tak pogoda jest super. Czekam aż dziś sie rozgrzeje i pojde robic zdjecia w plenerze, lepiej fotografowac przy swietle dziennym a nie przy uzyciu lamp i sztucznego swiatla...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Martusiu za komentarz :) Ja też będę dziś robić zdjęcia :) Efekty będziesz mogła zobaczyć dziś popołudniu na blogu :)

      Usuń
  2. wlasnie ogladam pogode i podobno dzis to ostatni dzien cieply przed kilkoma chlodnymi!! Jutro ma byc 8 stopni mnniej! Takze korzystajmy dzis!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, już jutro chłodniej. Podobno najchłodniejszy ma być wtorek, ale od środy znowu cieplej i następny weekend z temperaturami podobnymi jak dzisiaj :) Moim źródłem wiedzy pogodowej jest www.wetterzentrale.de

      Usuń