Partnerem bloga jest Szkółka roślin ozdobnych i owocowych

w Janczewicach, ul. Jedności 114

Pn - Pt: 07.30 - 18.00

Sobota: 08.00 - 17.00

Niedziela: 09.00 - 15.00

Tel. 601 424 894

sobota, 13 sierpnia 2016

Nowa dostawa roślin w Janczewicach

Druga połowa lata i początek jesieni to dobry czas na sadzenie nowych roślin w naszych ogrodach. W Szkółce roślin ozdobnych i owocowych w podwarszawskich Janczewicach wszyscy przygotowują się na ten gorący okres. Co chwila przyjeżdżają świeże rośliny. Podczas mojej ostatniej wizyty w szkółce mój wzrok przykuły przepiękne trawy. A jest ich tu bardzo duży wybór. Począwszy od wielkich miskantów poprzez różne odmiany rozplenic czy turzyc aż do niskich takich jak chociażby kostrzewa sina. Trawy mają różne kolory. Oczywiście najwięcej jest różnych odcieni zieleni, ale są też trawy niebieskie, srebrzyste czy czerwone.


W innej części szkółki znalazłem wspaniałe hortensje. Urzekły mnie szczególnie odmiany krzewiaste, których jest tu naprawdę dużo.



Oczywiście w szkółce jest też mnóstwo innych roślin zarówno iglastych  jak i liściastych. Bez problemu zakupimy też różne gatunki drzew. Do tego należy jeszcze dodać byliny, kwiaty oraz krzewy i drzewka owocowe. 


A gdy już wychodziłem ze szkółki trafiłem na świeżą dostawę wrzosów. To znak, że powoli zbliżamy się do końca lata. 


Czas ruszać na zakupy tym bardziej, że szkółka czynna jest w najbliższą niedzielę i poniedziałek (15 sierpnia) w godzinach od 09.00 do 15.00. Znajdziecie ją na poniższej mapie! 


 Serdecznie zapraszam do codziennej lektury bloga!

4 komentarze:

  1. Wrzosy zawsze są takie nostalgiczne. Koło nas też już kwitną w lesie. Przepiękne trawy i hortensje, wyjątkowo dorodne kwiaty! A jeszcze kilka lat temu nie znaliśmy tych odmian... Tyle inspiracji zawsze u Ciebie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię wrzosy, ale u mnie jakoś kiepsko rosną. Na ogół wiosną muszę je wywalać. Faktycznie, w tej chwili jest mnóstwo różnych odmian roślin. Ciekawe, czy nie zdominują rodowitych gatunków. Serdeczności, miłego weekendu!

      Usuń
  2. Kusząca propozycja Andrzejku. Ja już od jakiegoś czasu nie kupuję roślin, nie można dosadzać w nieskończoność. Dlatego nie odwiedzam szkółek ogrodniczych, jestem pewna że nie umiałabym się oprzeć pokusie. Hortensje rzeczywiście urocze. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewuniu, ja też staram się unikać szkółek, a jak już gdzieś zaglądam to muszę użyć całej siły woli, żeby nic nie kupić. A tyle jest pięknych roślin. Jest mi o tyle łatwiej, że zdecydowaną większość liściastych zimozielonych już mam, a w moim zacienionym ogrodzie większość innych gatunków i odmian kwiatów czy krzewów kiepsko by rosła. Więc odpuszczam :-) Serdeczności Ewuniu. I pozdrowienia dla Wnusi!

      Usuń