Partnerem bloga jest Szkółka roślin ozdobnych i owocowych

w Janczewicach, ul. Jedności 114

Pn - Pt: 07.30 - 18.00

Sobota: 08.00 - 17.00

Niedziela: 09.00 - 15.00

Tel. 601 424 894

czwartek, 3 grudnia 2015

Choinka - jaką wybrać?

W najbliższa niedzielę Mikołajki, a już za trzy tygodnie Wigilia Świąt Bożego Narodzenia. Jak nakazuje tradycja w praktycznie wszystkich domach pojawią się choinki lub stroiki. Przystrojone drzewka ozdobią również biura, zakłady pracy i ulice. Zanim wpadniemy w szał przedświątecznych zakupów warto zastanowić się jaką choinkę przystroić w domu. A drzewka już są w sprzedaży. Bardzo duży ich wybór znajdziecie Państwo w Szkółce Roślin Ozdobnych i Owocowych w Janczewicach. W okresie przedświątecznym jest ich tutaj naprawdę sporo. 

W podwarszawskich Janczewicach są zarówno cięte drzewka jak i te zadoniczkowane wraz z bryłą korzeniową. Te ostatnie można przesadzić do ogrodu lub na działkę.

 

Znajdziemy tu duże okazy choinek oraz takie, które nadają się do najmniejszych nawet mieszkań.  Jest w czym wybierać. W szkółce poza popularnymi świerkami pospolitymi zakupimy również świerki srebrne. Osobom lubiącym inne rodzaje drzewek polecamy jodły kaukaskie lub koreańskie. Stworzą one troszkę inną, ale za to bardziej egzotyczną świąteczną atmosferę. Jodły dłużej też postoją niż świerki. Mają one także inny zapach od znanych od wielu lat świerków. 


Drzewka pochodzą ze szkółek leśnych, które specjalizują się w uprawie świątecznych drzewek. 

 

W Janczewicach znajdziemy również świerki białe Conica. W moim ogrodzie rośnie już całkiem spory okaz tej odmiany. Co roku przystrajam tego świerka lampkami choinkowymi. Ale nic przecież nie stoi na przeszkodzie, żeby taki świek pojawił się w naszym domu czy mieszkaniu.


Oprócz różnego rodzaju świerków w Szkółce dostępne są też inne rośliny, które mogą stać się świąteczną ozdobą naszych werand, ogrodów czy mieszkań. Wspaniale wyglądają kolorowe owoce ogników szkarłatnych. Piękną dekoracją będą ponadto kolorowe wrzosy.


Wśród świątecznych symboli, które można kupić w Janczewicach jest również jemioła. Podobnie jak drzewka gałązki jemioły są dostępne w różnych rozmiarach. Mnie urzekły olbrzymie jemiołowe kule. 


Jeśli zdecydujemy się na zakup ciętego drzewka możemy od razu kupić na nie porządny stojak. Dzięki stabilnej podstawie będziemy mieć pewność, że choinka się nie przewróci.


W zadaszonej części szkółki możemy wybrać różnego rodzaju bombki i ozdoby choinkowe oraz przeróżne świąteczne gadżety.  W część z nich można np. zapakować prezenty, które schowamy pod zakupioną w Janczewicach choinką.


Nieodłącznym świątecznym elementem  są stroiki. Tych także nie moglo zabraknąć w Szkółce.


Warto zaznaczyć, że drzewka są w wyjątkowo przystępnych cenach. Nie czekajmy więc do ostatniej chwili!

Serdecznie zapraszam na zakupy do Szkółki roślin ozdobnych i owocowych w Janczewicach, ul. Jedności 114. Szkółkę znajdziecie Państwo pomiędzy Lesznowolą, a Falentami i Jankami (patrz mapa poniżej). Od poniedziałku do piątku czynna jest w godzinach 07.30 - 17.00, w soboty 08.00 - 16.00, a w niedziele od 09.00 do 14.00.
 

Zapraszam do codziennej lektury bloga!

8 komentarzy:

  1. No wybór n najwyższym poziomie :-) Na pewno znalazłbym coś dla siebie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, byłem wczoraj pod ogromnym wrażeniem wyboru choinek, choineczek i choin. Różnej wielkości i umaszczenia, ale wszystkie piękne! Jak z obrazka! Cieszę się, że współpracuję z tak dobrze zaopatrzoną zarówno latem jak i zimą szkółką :)

      Usuń
  2. Może to nietypowe ale serce mnie boli gdy patrzę na te wszystkie wycięte choinki. Wiem, że pochodzą ze szkółki (zazwyczaj) ale i tak mi żal. Po Świętach tylko siekierka albo poniewierają się po śmietnikach. Pomysł z donicą jest dobry ale ile choinek można wsadzić w ogrodzie?
    Jestem szczęściarą bo prawdziwe choinki mam pod domem a w domu pozostanę przy sztucznej. Dla zapachu wystarczają mi stroiki.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he, no tak, po kilkunastu latach mielibyśmy w ogrodzie małą plantację :) Jeśli chodzi o cięte choinki... W ubiegłym roku się nie zdecydowałem na drzewko, miałem tylko stroik. W tym roku będę miał prawdziwą choinkę. Tak sobie myślę, że może byłoby fajnie gdyby każda gmina przeznaczyła jakiś teren na sadzenie tych doniczkowych choinek po Świętach. Może jakaś społeczna akcja... Serdeczności Ewuniu!

      Usuń
    2. To świetny pomysł, myślę że wiele osób skorzystałoby z takiej możliwości. Pomyśl ile lat rośnie taka choinka! Wiem, że moja opinia jest mało popularna ale zwyczajnie mi szkoda tych pięknych drzew.
      Przesyłam uściski.

      Usuń
    3. Hmmm, mi też trochę ich szkoda... :) Może ktoś wpadnie na pomysł jak rozwiązać ten problem? Pozdrowionka!

      Usuń
  3. Jutro jedziemy po dwie choinki w donicach.
    Czytałam ukradkiem Twoje posty. ten o choinka też.
    Sądziłam, że masz już dosyć mnie i mojego bloga i dlatego przestałam komentować.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej Lusiu! A czemu tak pomyślałaś? Absolutnie nie! Czytam Twoje posty i staram się każdy skomentować :) Bardzo lubię Twoje zdjęcia, wiersze, klipy z piosenkami no i teksty! Miłego weekendu :) No i powodzenia w zakupach!

      Usuń