Partnerem bloga jest Szkółka roślin ozdobnych i owocowych

w Janczewicach, ul. Jedności 114

Pn - Pt: 07.30 - 18.00

Sobota: 08.00 - 17.00

Niedziela: 09.00 - 15.00

Tel. 601 424 894

wtorek, 12 czerwca 2012

Runianka japońska 2

Dzisiaj króciutko bo jest mecz naszych grupowych rywali, a przede wszystkim mecz Polska - Rosja! Dlatego w kilku zdaniach przypomnę Państwu runiankę japońską. Ta niewielka zimozielona krzewinka (dorasta do ok. 25 cm - czasami 30) pięknie zadarnia te miejsca, gdzie z uwagi na cień trawa nie chce rosnąć. Jeśli nie przepadamy za bluszczem, albo szukamy odmiany to runianka będzie wręcz idealnym rozwiązaniem. Roślinka ta lubi cień lub półcień. Tak wygląda w moim ogrodzie po wypuszczeniu nowych pędów.


Wielokrotnie już pisałem o runiance, w tym o odmianie Variegata (w poście z Ogrodu Botanicznego UW w Warszawie). Nie chcę się powtarzać, ale zachęcam wszystkich do posadzenia tej pięknej krzewinki. Lubi ona gleby wilgotne i próchnicze. Odwdzięczy się Państwu swoim pięknem nie tylko latem czy jesienią, ale również zimą. W zeszłym roku przesadziłem ją na obecne miejsce. Tak wyglądała na początku lutego pod niewielką warstwą śniegu.


A to zdjęcie z końca lutego (29.02). Tak runianka wyglądał po tym, jak stopniał śnieg. Ale mróz jeszcze był, szczególnie nocami.


2 komentarze:

  1. No to juz wiem co amm w ogrodzie:) zgubilam metke zanim ja przeczytałam. Moja ma mnóstwo swieżych liści. Urocza roślinka - i wytrzymała.
    Olga

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam!
    Ciesze sie, ze moglem pomoc :)
    Pozdrowienia.
    Andrzej.

    OdpowiedzUsuń