Partnerem bloga jest Szkółka roślin ozdobnych i owocowych

w Janczewicach, ul. Jedności 114

Pn - Pt: 07.30 - 17.00

Sobota: 08.00 - 17.00

Niedziela: Nieczynne

Tel. 605 490 480

sobota, 23 czerwca 2012

Rododendron (różanecznik) cd.

Jak zapewne pamiętacie Państwo z innych postów z mojego bloga, robiąc w ubiegłym roku nową aranżację ogrodu przeznaczyłem dwa miejsca na duże rododendrony. Bardzo łatwo jest kupić niewielkie krzewy różaneczników (rhododendron), niestety te większe albo są niedostępne albo ich cena jest zaporowa. Ale udało się! Kupiłem dwa duże różaneczniki katawbijskie (Rhododendron Catawbiense) i posadziłem je w ogrodzie.

Na poniższym zdjęciu, w jego górnej części widać dwa miejsca przeznaczone pod te krzewy. Wysypałem je korą sosnową żeby zielsko tam nie rosło. Pod korą jest położona agrowłóknina.


A na tych zdjęciach widać już posadzone różaneczniki



Tak jak już napisałem, są to różaneczniki katawbijskie. Więcej informacji o tej odmianie rododendrona (popularna nazwa różaneczników) znajdziecie Państwo w poście z dnia 22 maja 2012 pt. Rododendron (różanecznik) katawbijski...

Teraz pozostaje mi tylko opiekować się dobrze moimi rododendronami i czekać na ich kolejne kwitnienie na wiosnę przyszłego roku. Proszę nie zapomnieć o nawożeniu Państwa różaneczników i o oberwaniu przekwitniętych wiech kwiatowych. Służy to rozwojowi noych pędów. No i jeszcze jedna rzecz, ważna przy uprawie rododendronów. Ziemia powinna być stale wilgotna. I oczywiście zakwaszona!

Poniżej widok od strony starszych rododendronów.


 A to widok z balkonu.


Pozwolę sobie jeszcze opublikować zdjęcia kącika rododendronowego, który powstał jako pierwsze siedlisko tych krzewów w moim ogrodzie. Ten największy różanecznik to rododendron Nova Zembla. 


Tuż za nim widać pieris japoński, natomiast przed nim (na zdjęciu w cieniu) rośnie skimia japońska.

Poniżej widok zakątka rododendronowego z balkonu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz